شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– جدیدترین نظرسنجی از بیش از 5000 پاسخ دهنده، که به بررسی در سراسر شبکه نشر IAB SA پرداخته است، به این صنعت سطح عمیق تری از درک درست مخاطبان تلفن همراه می دهد، و این مسئله به وضوح نشان می دهد که تلفن همراه به تبلیغ کنندگان تنها پنجره ای کوچک از فرصت مشاهده ارائه نمی دهد، بلکه به جای آن فرصت هایی چندگانه به صورت مداوم در اختیار آن ها قرار می دهد. دستگاه های تلفن همراه در همه جا حاضرند، و در حال حاضر تقریبا در هر لحظه از زندگی افراد در تمامی روزهای زندگی آن ها، درگیر شده است.
به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از bizcommunity، در این نظرسنجی، سوالاتی در مورد استفاده از تلفن همراه، دلبستگی عاطفی، رفتار خرید، استفاده از اینترنت، تخصص و نفوذ، و اثربخشی تبلیغات پرسیده شد. یک بار دیگر، SpaceStation اعداد IAB SA مورد آنالیز و ارزیابی و آن ها را به منظور رسم یک تصویر بزرگ تر از چشم انداز تلفن همراه در آفریقای جنوبی، با AMPS و داده های دیگر صنعت مورد مقایسه قرار داد.
Gustav Goosen، مدیر عامل SpaceStation، می گوید “این بررسی با توجه به عدم وجود اطلاعات مرتبط محلی در آفریقای جنوبی، به ویژه برای بازار محلی جالب توجه می باشد. نتایج نشان دهنده مخاطبان با درک بالای تکنولوژی از کاربران تلفن همراه است، که انتظار دارند محتوا و تبلیغاتی که دریافت می نمایند به صورت یکپارچه در زندگی روزمره آن ها ادغام شده باشد، و برندهایی که به برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در تمامی دستگاه های آن ها نمی پردازند، به طور فزاینده ای در حال دور شدن از مصرف کنندگان هستند. “
بیش از 75درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی از تلفن همراه خود در حالی که مشغول تماشای تلویزیون بودند، زمانی که در تخت خواب بودند، یا مشغول استراحت در خانه و یا در هر زمان دیگری که آنها تنها بودند، استفاده کردند. دلبستگی عاطفی به تلفن همراه خود، با توجه به 75 درصد بروز این احساس که آن ها بدون تلفن همراه خود از جهان جدا شده اند، یک رویکرد جالب توجه بوده و اثبات می کند که تلفن همراه صمیمی ترین رسانه، و شکل بسط داده شده از خود فرد می باشد.
Gustav اضافه می کند، “کمپین های تبلیغاتی بایستی به مطابقت رفتار کاربر پرداخته و با هر مصرف کننده در تمام دستگاه ها در طول روز و شب صحبت کنند.” نتایج این تحقیق نشان می دهد که 64 درصد از پاسخ دهندگان، از اینترنت بر روی تلفن همراه خود برای خواندن اخبار جاری و یا مقالات آنلاین و همچنین مشاهده و مرور مشاوره ها و نظرات کارشناسان و متخصصین، استفاده می کنند. خواندن روزنامه و محتوای مجلات آنلاین، همچنین بسیار محبوب است، با رقمی حدود 55 درصد، که نشان می دهد مصرف کنندگان به طور یکپارچه در حال تغییر بین پلت فرم ها و دستگاه ها هستند.
برای مصرف کنندگانی که می خواهند به تماشای محتوای ویدئویی در هر نقطه بپردازند، رویدادهای ورزشی را به صورت زنده دنبال کنند، و می خواهند همواره با اخبار و اطلاعات به روز بمانند، تلفن های همراه، جهان آن ها را متحول کرده است. مصرف کنندگان انتظار یک تعامل یکپارچه با برندها دارند، صرفنظر از آن که آن ها در آن لحظه در حال استفاده از چه دستگاهی هستند. فرصت های متعددی برای تعامل تبلیغ کنندگان (آگهی دهندگان) بر روی تلفن همراه در طول روز وجود دارد، صرف نظر از محل و موقعیت مصرف کننده. این نتایج سبب ایجاد گزینه هایی برای هدفگذاری زمانی و جغرافیایی می شود که به منظور هدف قرار دادن مصرف کنندگان در تلفن های همراهشان، در دسترس تبلیغ کنندگان بوده و برای آن ها بسیار جذاب است. با توجه به آمارهای Nielsen، تبلیغات موبایلی 1.6 برابر موثرتر از تبلیغات تلویزیونی هستند.
کاربران تلفن همراه، مادامی که تبلیغات مفید و مرتبط با نیازهای آن ها باشد، پذیرای آن در تلفن های همراه خود هستند. 82 درصد کاربران اگر تبلیغی مرتبط با نیازهای آن ها باشد و یا چیزی باشد که آن ها به دنبال آن بوده اند را در خود داشته باشد، متوجه تبلیغات شده یا بر روی آن کلیک می کنند. 62 درصد کاربران اگر تبلیغی چگونگی انجام کاری را نشان دهد، متوجه تبلیغات شده یا بر روی آن کلیک می کنند، 73 درصد کاربران، اگر آگهی در وب سایتی باشد که به سالم بودن و ایمن بودن آن اعتماد و باور داشته باشند، متوجه اثربخشی تبلیغات می شوند. توانایی مفید و مرتبط بودن برای برندها در زندگی مصرف کننده، فرصتی برای افزایش وفاداری به آن برند ایجاد می کند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید