کمپین روابط عمومی برای بی‌اعتبار کردن گزارش Eat-Lancet: دامن زدن به واکنش‌های منفی

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در گزارشی که در 11 آوریل 2025 منتشر شد، مشخص گردید که یک کمپین روابط ‌عمومی‌ برای تضعیف گزارش علمی Eat-Lancet در مورد رژیم‌های غذایی گیاهی و سازگار با محیط زیست، به انتشار اطلاعات غلط و حملات شخصی علیه محققان دامن زده است.

این گزارش که در سال 2019 منتشر شده بود، توصیه به کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش مصرف غذاهای گیاهی داشت. با این حال، واکنش‌های منفی گسترده‌ای از سوی حامیان صنعت گوشت و لبنیات صورت گرفت و گزارش‌ها و پست‌های انتقادی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. طبق اسناد فاش شده، شرکت روابط عمومی Red Flag مسئول سازماندهی این حملات بود و اطلاعات نادرست را برای بی‌اعتبار کردن گزارش انتشار داد.

اسناد فاش شده نشان می‌دهد که کمپین روابط عمومی ممکن است به واکنش‌های منفی مطالعات مواد غذایی دامن زده باشد.

نویسنده: کارلیل، کلر
تاریخ انتشار: 11 آوریل 2025
منبع انگلیسی:  گاردین
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/