شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کتاب “۱۰۰۰ مارک” که توسط شرکت طراحی پنتاگرام (Pentagram) تهیه شده است، مجموعهای از بهترین لوگوهای جهان را گردآوری کرده است. این کتاب که در ابتدا به صورت نسخه محدود در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، اکنون توسط تیمز و هادسون (Times & Hudson) برای دسترسی گستردهتر دوباره عرضه شده است.
“۱۰۰۰ مارک” شامل بیش از نیم قرن از موفقیتهای طراحی پنتاگرام است و لوگوهایی از برندهای معتبر مانند American Express و موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) در لندن را در بر میگیرد.
هر صفحه از این کتاب یک لوگوی سیاه و سفید ساده همراه با سال طراحی، نام سازمان، مکان و توضیح مختصری ارائه میدهد. لوگوها به ترتیب حروف الفبا مرتب شدهاند، به طوری که نشانهای مشابه در کنار هم قرار گرفتهاند، مانند لوگوی رولز رویس (Rolls-Royce) شرکت فناوری صنعتی در سال ۲۰۱۷ و لوگوی خودروهای رولز رویس در سال ۲۰۲۰.
آنگوس هایلند (Angus Highland)، شریک پنتاگرام مستقر در لندن، مسئول ویرایش این کتاب بوده است. هایلند بیان میکند که تدوین این کتاب چالشبرانگیز بود، زیرا مجبور شدند از بین ۲۱ شریک پنتاگرام، بهترین لوگوها را انتخاب کنند. او تاکید میکند که لوگوها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارند و باید در پلتفرمهای مختلف به خوبی عمل کنند. هایلند اشاره میکند که لوگوهای خوب باید در گوشیهای هوشمند و رسانههای دیجیتال بدون افت کیفیت قابل استفاده باشند.
این کتاب نشاندهنده اهمیت برندینگ و طراحی لوگو در ایجاد هویت بصری شرکتهاست. با افزایش رقابت در بازار و کوتاهتر شدن دامنه توجه مخاطبان، داشتن یک لوگوی به یادماندنی و با طراحی مناسب برای شرکتها حیاتی شده است. هانتر شوارتز (Hunter Schwartz)، گزارشگر ارشد در TechCrunch، این کتاب را به عنوان یک منبع ارزشمند برای علاقهمندان به طراحی گرافیک و برندینگ معرفی میکند.
کتاب “۱۰۰۰ مارک” اکنون از طریق وبسایت تیمز و هادسون در دسترس است و به عنوان بهترین موفقیتهای طراحی پنتاگرام شناخته میشود. این کتاب نه تنها تاریخچهای از طراحی لوگو را ارائه میدهد، بلکه نشان میدهد چگونه یک لوگو میتواند هویت یک سازمان را شکل دهد و در ذهن مخاطبان ماندگار بماند.
نویسنده: هانتر شوارتز
تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: TechCrunch
منبع فارسی: شارا
کلیدواژهها: لوگو، طراحی گرافیک، پنتاگرام، برندینگ، کتاب، موفقیتهای طراحی
انتهای پیام/
نظر بدهید