شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || گروه تبلیغاتی بریتانیایی دبلیوپیپی (WPP) – مالک آژانسهایی چون اوگیلوی (Ogilvy) و گری (Grey) – طی یک سال گذشته ۷ هزار شغل را کاهش داده و تعداد کارکنان جهانی خود را به ۱۰۴ هزار نفر رسانده است. این اقدام بخشی از بازسازی گسترده، فروش شرکت روابطعمومی افجیاس گلوبال (FGS Global) و اصلاح ساختار بخش رسانهای GroupM (اکنون WPP Media) است.
این صرفهجوییها که تنها در سهماهه دوم بیش از ۱۵۰ میلیون پوند برای سال آینده پیشبینی شده، در پی افت ۵۰ درصدی ارزش سهام و کاهش ۱۰ درصدی درآمد نیمسال اول (به ۵ میلیارد پوند) انجام میشود. سود عملیاتی نیز تقریباً نصف شده و به ۲۲۱ میلیون پوند رسیده است.
مارک رید، مدیرعامل در حال خروج دبلیوپیپی، شرایط بازار را «بیسابقه از نظر نوسان هزینه مشتریان» توصیف کرد. از ماه آینده، سندی رز، مدیر ارشد مایکروسافت و عضو هیئتمدیره دبلیوپیپی، سکان شرکت را بهدست میگیرد و بازبینی راهبرد و هزینهها را انجام خواهد داد.
دبلیوپیپی در رقابت با رقبای بزرگی چون گوگل و فیسبوک، سال گذشته جایگاه نخست جهانی از نظر درآمد را به پابلیسیس (Publicis) فرانسه واگذار کرد و مشتریان کلیدی همچون مارس (Mars) و کوکاکولا را از دست داد. پیشبینی میشود درآمد سالانه این شرکت بین ۳ تا ۵ درصد کاهش یابد.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید