کاهش درآمد بخش روابط عمومی بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی و روابط عمومی جهان در سه ماهه چهارم و سال مالی 2024
نویسنده: جس رادرمن

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || طبق گزارش منتشر شده در روز پنج‌شنبه، درآمد بخش روابط عمومی هلدینگ جهانی دبلیوپی‌پی (WPP) که یکی از بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی و روابط ‌عمومی‌ در دنیاست،  در سه ماهه چهارم سال 2024، ۵.۳ درصد کاهش یافت. برای کل سال مالی 2024، این بخش کاهش ۱.۷ درصدی را ثبت کرد.

برندهای بزرگ این بخش شامل Burson، Ogilvy PR و FGS Global هستند. دبلیوپی‌پی اعلام کرده که این کاهش عمدتاً به دلیل تغییرات در مشتریان و بازارهای مختلف بوده است.

در حالی که Burson در سال 2024 کاهش متوسط تک‌رقمی را تجربه کرد، FGS Global به رشد ادامه داد و در سه ماهه چهارم نیز روند مثبتی داشت. این در حالی است که WPP بخشی از سهام خود در FGS Global را به ارزش 1.7 میلیارد دلار به گروه سهام خصوصی KKR فروخته است. علاوه بر این، در گزارش‌های اخیر، WPP همچنین از کاهش درآمد در برخی از بازارهای کلیدی خود نظیر آمریکای شمالی و بریتانیا خبر داد. این کاهش‌ها به دلیل از دست دادن مشتریان در بخش‌های بهداشت و درمان و مصرف کالاهای بسته‌بندی شده (CPG) گزارش شده است.

در همین حال، گروه آمنیکام، رقیب اصلی WPP، درآمد بخش روابط عمومی خود را در سه ماهه چهارم 2024 با ۱۰.۳ درصد افزایش گزارش کرده است. آمنیکام همچنین برای کل سال 2024 درآمدی 1.68 میلیارد دلاری به دست آورده که نسبت به سال گذشته ۳.۷ درصد رشد داشته است.

نویسنده: جس رادرمن
تاریخ انتشار: ۲۷ فوریه ۲۰۲۵
منبع انگلیسی: MM+M
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/