شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در ماه مه ۲۰۲۵، بازار کار بخش تبلیغات و روابط عمومی در آمریکا برای ششمین ماه متوالی با کاهش مواجه شد.
دادهها نشان میدهد که این حوزه ۲۱۰۰ شغل را از دست داده و به پایینترین سطح اشتغال در سه سال اخیر رسیده است. روند نزولی اشتغال، بازتابی از چالشهای اقتصادی، تحولات فناوری و کاهش بودجه شرکتها در بخش تبلیغات است.
این وضعیت ممکن است باعث کاهش امنیت شغلی و افزایش رقابت برای فرصتهای شغلی موجود شود. کارشناسان بر لزوم نوآوری و تطبیق با شرایط جدید بازار تأکید دارند.
شرکتها به دنبال راهحلهای مقرونبهصرفهتر برای تبلیغات و ارتباطات خود هستند. این موضوع همچنین میتواند به افزایش استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی و اتوماسیون منجر شود. کاهش اشتغال، تأثیر مستقیمی بر ارائه خدمات تبلیغاتی و روابطعمومی دارد و نیاز به بازنگری در استراتژیهای منابع انسانی را بیشتر کرده است.
آینده این بخش وابسته به میزان انعطافپذیری شرکتها در مواجهه با تغییرات است. بازار کار تبلیغات و روابط عمومی آمریکا در یک نقطه عطف حساس قرار دارد.
نویسنده: بردلی جانسون
تاریخ انتشار: ۶ ژوئن ۲۰۲۵، ساعت ۱۹:۱۴
منبع: عصر تبلیغات (Ad Age)
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
نظر بدهید