شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کانون توجه روابط عمومی، همان نقطهای است که تمام فعالیتهای یک سازمان به دور آن میچرخد و آن چیزی نیست جز “اعتبار و وجهه سازمان”.
این اعتبار، حاصل مجموعهای از عوامل از جمله:
درک عمومی از سازمان: اینکه مردم چه تصوری از سازمان دارند، چه ارزشهایی را به آن نسبت میدهند و چه انتظاراتی از آن دارند.
روابط با ذینفعان: کیفیت ارتباط با مشتریان، کارکنان، سرمایهگذاران، دولت و سایر گروههای ذینفع در موفقیت سازمان نقش حیاتی دارد.
مدیریت بحران: توانایی سازمان در مواجهه با بحرانها و حفظ اعتماد مخاطبان.
مسئولیت اجتماعی: مشارکت سازمان در فعالیتهای اجتماعی و محیط زیستی و اثرات مثبت آن بر جامعه.
ارتباطات داخلی: ارتباط مؤثر با کارکنان و ایجاد حس تعلق در آنها.
پیامرسانی موثر: توسعه پیامهای روشن و متقاعدکننده که به خوبی با ارزشها و اهداف سازمان هماهنگ هستند.
برقراری ارتباط دوسویه: فراهم کردن امکاناتی برای بازخورد و واکنش مخاطبان به منظور ایجاد ارتباطات دوسویه و بیشتر کردن تعامل.
تمرکز اصلی در روابطعمومی بر این است که چگونه سازمانها میتوانند به طور مؤثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و تصویر مثبتی از خود ارائه دهند، ضمن اینکه در زمان بحران به خوبی واکنش نشان دهند و بتوانند از پس چالشها برآیند.
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
نظر بدهید