کانون توجه روابط‌ عمومی

توانایی سازمان در مواجهه با بحران‌ها و حفظ اعتماد مخاطبان

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کانون توجه روابط عمومی، همان نقطه‌ای است که تمام فعالیت‌های یک سازمان به دور آن می‌چرخد و آن چیزی نیست جز “اعتبار و وجهه سازمان”.

این اعتبار، حاصل مجموعه‌ای از عوامل از جمله:

درک عمومی از سازمان: این‌که مردم چه تصوری از سازمان دارند، چه ارزش‌هایی را به آن نسبت می‌دهند و چه انتظاراتی از آن دارند.

روابط با ذینفعان: کیفیت ارتباط با مشتریان، کارکنان، سرمایه‌گذاران، دولت و سایر گروه‌های ذینفع در موفقیت سازمان نقش حیاتی دارد.

مدیریت بحران: توانایی سازمان در مواجهه با بحران‌ها و حفظ اعتماد مخاطبان.

مسئولیت اجتماعی: مشارکت سازمان در فعالیت‌های اجتماعی و محیط زیستی و اثرات مثبت آن بر جامعه.

ارتباطات داخلی: ارتباط مؤثر با کارکنان و ایجاد حس تعلق در آن‌ها.

پیام‌رسانی موثر: توسعه پیام‌های روشن و متقاعدکننده که به خوبی با ارزش‌ها و اهداف سازمان هماهنگ هستند.

برقراری ارتباط دوسویه: فراهم کردن امکاناتی برای بازخورد و واکنش مخاطبان به منظور ایجاد ارتباطات دوسویه و بیشتر کردن تعامل.

تمرکز اصلی در روابط‌عمومی بر این است که چگونه سازمان‌ها می‌توانند به طور مؤثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و تصویر مثبتی از خود ارائه دهند، ضمن اینکه در زمان بحران به خوبی واکنش نشان دهند و بتوانند از پس چالش‌ها برآیند.

انتهای پیام/

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>