چگونه پیام‌رسانی تغییرات آب‌وهوایی جهانی، ادراک عمومی را شکل می‌دهد

یافته‌های نظرسنجی نشان داد که پیام‌هایی که بر جنبه‌های فوریت و نسلی تمرکز دارند، مانند «بعدا دیر است، زیرا آینده فرزندان ما را به خطر می‌اندازد»، بیشتر در بین پاسخ‌دهندگان موثر بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یک نظرسنجی آنلاین از 57968 پاسخ‌دهنده از 12 ژوئن تا 28 اوت 2023 در 23 کشور با بیش از 2000 پاسخ‌دهنده در هر کشور انجام شد.

 

به گزارش شارا به نقل از موسسه روابط عمومی، یافته‌های کلیدی عبارتند از:


حمایت عمومی از اقدام فوری برای تغییرات آب‌وهوایی
در سطح جهانی، 71 درصد از پاسخ‌دهندگان با بیانیه «من از اقدام فوری دولت برای رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی حمایت می‌کنم» در مقایسه با 13 درصد از پاسخ‌دهندگان که با این بیانیه مخالف بودند، موافق بودند.


شکاف سیاسی در حمایت از اقدام برای تغییرات آب‌وهوایی
شکاف سیاسی در حمایت از اقدام برای تغییرات آب‌وهوایی یک چالش جدی برای مقابله با این بحران جهانی است. برای حل این بحران، لازم است که مردم از دیدگاه‌های مختلف آگاه شوند و با یکدیگر برای یافتن راه‌حل‌های مشترک همکاری کنند.


پیام‌های موثر برای تغییر ادراک عمومی
یافته‌های نظرسنجی نشان داد که پیام‌هایی که بر جنبه‌های فوریت و نسلی تمرکز دارند، مانند «بعدا دیر است، زیرا آینده فرزندان ما را به خطر می‌اندازد»، بیشتر در بین پاسخ‌دهندگان موثر بود. سایر موضوعات پیام‌رسانی که بیشتر مورد توجه پاسخ‌دهندگان قرار گرفت عبارتند از:


 پیام‌هایی که بر پاسخگو کردن آلاینده‌های بزرگ‌تر تمرکز دارد.  پیام‌های انگیزشی در مورد واقعیت‌های خوش‌بینانه، به عنوان نمونه، بخشی از انرژی که قبلاً از منابع پاک تامین می‌شد.

 

انتهای پیام/