شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| جستجوی صوتی به خوبی آماده شده است تا از کاربران قدیمی تر که ممکن است برای تایپ یا استفاده از ماوس تلاش می کنند، بهره ببرد و تحقیقات جدید از اخبار تجاری و چگونگی ورود به سایت Manifest نشان می دهد که چگونه این فناوری می تواند به شکاف دیجیتال کمک کند.
مت اسمیت، مدیر عامل شرکت نرم افزاری Speak2، شرکتی که بلندگوهای دارای قابلیت صدا را برای کمک به خانه های سالمندان ارایه می دهد، می گوید: “روشی که ما با بیشتر فناوری ها درگیر هستیم، لمسی و بصری است.” “این ها چالش هایی برای اشخاصی است که مهارت بینایی یا حرکتی خود را از دست می دهند … با فناوری صدا، رابط کاربری اکنون قابل کنترل و دستیابی آسان است.”
بیش از نیمی (۶۴ درصد) از کاربران فناوری صدا در سنین ۵۵ سال و بالاتر، از صدا برای جستجوی اطلاعات، محصولات و خدمات بصورت آنلاین استفاده می کنند، در مقایسه با آن ۶۳ درصد از کاربران در رنج سنی بین ۳۴ تا ۵۴ سال و تنها ۴۷ درصد از کاربران بین ۱۸ تا ۳۴ سال از این فناوری استفاده می کنند.
فناوری صوتی موانعی را که روزگاری در راه توانایی نسل های قدیمی در استفاده از فناوری بوده را کاهش می دهد و می تواند کیفیت زندگی آنها را بهبود ببخشد.
کاربران جستجوی صوتی مرتباً با فناوری ارتباط برقرار می کنند
بیش از نیمی (۵۳ درصد) از افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند حداقل یک بار در هفته از این فناوری استفاده می کنند و نشان می دهند هرگاه کاربران به این شکل جدید جستجو عادت کنند، احتمالاً دوباره به آن باز می گردند.
فناوری فعال شده توسط صدا بیانگر چگونگی جستجوی کاربران اینترنتی در آینده برای یافتن اطلاعات و تعامل با دستگاه های دیجیتالی آنهاست.
جان فاستر ، مدیرعامل Aiqudo، یک شرکت نوپای هوش مصنوعی مستقر در کالیفرنیا، معتقد است که در سال ۲۰۲۰ حتی با پیشرفت فناوری، تعداد بیشتری از افراد از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
فاستر در بیانیه خبری گفت: “”من فکر می کنم تا پایان سال 2020، ما شاهد آن نقطه اصلی باشیم که در آنجا جستجوهای بیشتر با صدا انجام می شود تا از سؤالات مبتنی بر متن”. وقتی این اتفاق بیفتد، مردم دیگر برنخواهند گشت.”
کاربران فناوری اطلاعات صوتی جوان تر احتمالاً دستورات را صادر می کنند
کاربران خردسال فن آوری صوتی 18 تا 34 ساله بیشتر در جستجوی اطلاعات از فناوری صوتی یا موارد دیگری استفاده می کنند. سی درصد از این افراد در سنین 18 تا 34 سالگی از فن آوری صوتی برای دادن دستورات (یعنی هشدار تنظیم) استفاده می کنند، در حالی که تنها 19 درصد از کاربران فناوری صدا در سنین 35-54 و 16 درصد 55 سال دارند.
با این حال، کارشناسان فکر می کنند که افراد شروع به استفاده از فناوری صوتی خواهند کرد تا به دستگاه های خود بگویند، برای پیشرفت فناوری کاری انجام دهند.
متیو لانگ، مدیر استراتژی آژانس باران، یک آژانس استراتژی خلاق در نیویورک، گفت: “فکر می کنم ما برنامه های بیشتری را در مورد آنچه لحظه های Google را” Go “و” Do “می نامیم، خواهیم دید. چیزهایی که کمی پیچیده تر است، خواه انتخاب چیزی در فروشگاه های مواد غذایی باشد، هم یک سفارش را انجام دهد و هم دستوراتی را صادر کند.”
نویسنده: ریچارد کاروفل
مترجم: مریم میرعبدالحق
منبع: www.publicrelationstoday.com
|
نظر بدهید