چه‌کنیم تا قدرت پیش‌‌بینی شرکت بالاتر برود

هنگامی که شما به عملکرد درخشان شرکت‌‌های مشهوری همچون گوگل، آمازون و مایکروسافت درزمینه بهبود قدرت پیش‌‌بینی آینده از طریق ارتقای سطح مدیریتی نگاه می‌کنید درمی‌‌یابید که پیش‌‌بینی درست آینده همان شاه‌‌کلیدی است که در دستان این شرکت‌‌ها قرار داشته و آنها توانسته‌‌اند به کمک آن به بهترین شکل ممکن از فرصت‌‌هایی که در آینده انتظارشان را می‌‌کشید بهره ببرند

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| آیا می‌توان مدیریت ضعیف و ناتوان از پیش‌‌بینی آینده را به مدیریت باکیفیت و توانمند برای پیش‌‌بینی آینده تبدیل کرد؟ به‌طور حتم بله، اما این کار نیازمند وجود اراده‌‌ای قوی و مستمر در مدیریت برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی و در صورت لزوم تغییر ترکیب هیات‌‌مدیره و مدیران ارشد شرکت است و یکی از مهم‌ترین نیروهای پیش‌برنده این تغییر آن دسته از مشتریان عمده و سهامداران صاحب نفوذی هستند که منافع و آینده شرکت به آنها وابسته است و همین نیروها هستند که می‌توانند مدیریت یک شرکت را به‌‌گونه‌‌ای ارتقا دهند که قادر به پیش‌‌بینی درست و دقیق آینده باشد.

مرحله مهم بعد از تغییر ترکیب مدیران یک شرکت، تغییر در تکنیک‌های مدیریتی است. مدیران مستقر در یک شرکت می‌توانند با تغییر دادن تکنیک‌های مدیریتی‌‌شان و به‌‌کارگیری روش‌های متفاوتی برای انجام وظایف‌شان به مدیران توانمندی تبدیل شوند که به‌‌خوبی از عهده پیش‌‌بینی آینده شرکت‌‌های تحت رهبری‌‌شان برمی‌‌آیند. پروفسور وان رینن معتقد است همه‌‌گیری کووید-۱۹یک فرصت گران‌بها و بی‌نظیر برای مدیرانی فراهم آورد که به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در تکنیک‌ها و روش‌های مدیریتی‌‌شان بودند. درواقع، همه‌‌گیری کووید-۱۹ موجب شد بسیاری از سرمایه‌‌گذاری‌‌های جسورانه برای تجدید ساختارهای سنتی شرکت‌‌ها در سراسر دنیا فراهم شود و مقاومت‌‌ها بر سر راه ایجاد دگرگونی‌‌های بزرگ به‌‌ویژه دگرگونی‌‌های دیجیتال از میان برداشته شود و درنتیجه، سهامداران و ذی‌نفعان شرکت‌‌ها حاضرند برای دگرگون شدن ساختارهای مدیریتی و کاری در شرکت‌‌ها سرمایه‌‌گذاری‌‌های خوبی صورت دهند و این اتفاقی است که طی دو سالی که از همه‌گیری کووید-۱۹ می‌‌گذرد در بسیاری از کشورهای جهان در حال وقوع است و باعث افزایش توانایی شرکت‌‌ها برای پیش‌‌بینی هر چه‌‌بهتر و دقیق‌‌تر آینده خواهد شد.

درمجموع، هنگامی که شما به عملکرد درخشان شرکت‌‌های مشهوری همچون گوگل، آمازون و مایکروسافت درزمینه بهبود قدرت پیش‌‌بینی آینده از طریق ارتقای سطح مدیریتی نگاه می‌کنید درمی‌‌یابید که پیش‌‌بینی درست آینده همان شاه‌‌کلیدی است که در دستان این شرکت‌‌ها قرار داشته و آنها توانسته‌‌اند به کمک آن به بهترین شکل ممکن از فرصت‌‌هایی که در آینده انتظارشان را می‌‌کشید بهره ببرند و به ابر‌شرکت‌‌های دنیای امروز ما تبدیل شوند و این موفقیت‌‌ها و آینده‌خوانی‌‌ها امکان‌‌پذیر نبود مگر با وجود سطوح بالای مدیریت در این شرکت‌‌ها.

شما هم به عنوان مدیران و رهبران شرکت‌‌هایی که به دنبال یافتن فرصت‌‌های طلایی آینده هستند، این فرصت را دارید تا از همین امروز بر توانایی‌های مدیریتی خود بیفزایید و با اتخاذ تصمیمات درست امروز، شرایط را به‌‌گونه‌‌ای رقم بزنید که شرکت‌‌های تحت رهبری‌‌تان بتوانند آینده را همین امروز ببینند و خود را برای استفاده حداکثری از فرصت‌‌های آینده مهیا سازند. گام اول و مهم‌ترین گام در این مسیر این است که مدیران ارشد شرکت‌‌ها و سازمان‌ها بپذیرند که جهان به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و در چنین جهان متحولی نمی‌توان با رویکردها و روش‌های ایستا و قدیمی برای حل مسائل پیچیده و جدید اقدام کرد و برای ورود قدرتمندانه‌‌تر به حوزه‌های جدید و رویارویی با چالش‌‌های نوین به دانش و مهارت‌‌های جدیدی نیاز است و به همین دلیل هم مدیران و رهبران شرکت‌‌ها و سازمان‌ها باید به‌طور پیوسته در حال یادگیری و به‌‌روزرسانی دانسته‌های خود باشند و هرگونه توقف و سستی در این مسیر می‌تواند به بهای پایان عمر مدیریتی یا حتی نابودی شرکت‌‌ها تمام شود.

مترجم: سید حسین علوی‌لنگرودی

منبع: MIT Sloan Management 

https://donya-e-eqtesad.com