چهار کتاب از حوزه روابط عمومی منتشر شد

چهار کتاب جدید به نام های “اندیشه زایی روابط عمومی” (روابط عمومی استراتژیک، تحقیقات و ابزارهای دیجیتال)، “خلاقیت در روابط عمومی”، “روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات” و “مثبت اندیشی در روابط عمومی” بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی روانه بازار کتاب شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| چهار کتاب جدید به نام های “اندیشه زایی روابط عمومی” (روابط عمومی استراتژیک، تحقیقات و ابزارهای دیجیتال)، “خلاقیت در روابط عمومی“، “روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات” و “مثبت اندیشی در روابط عمومی” بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی روانه بازار کتاب شد.

 

 

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، مهدی باقریان با بیان این مطلب، گفت: کتاب “اندیشه زایی روابط عمومی” که توسط پروفسور جیمز ای. گرونیگ نوشته شده، نقش حیاتی تحقیقات و ابزارهای دیجیتال برای موفقیت روابط عمومی را نشان می دهد.

 

گرونیگ اعتقاد دارد حرفه روابط عمومی هنوز با حرفه ای بر پایه تحقیقات فاصله بسیار دارد. بیشتر روشها هنوز شامل تحقیقات نمی شوند و بیشتر تحقیقات انجام شده در عرصه روابط عمومی، تنها تأثیرات کوتاه مدت برنامه های ارتباطی بازاریابی را مورد ارزیابی قرار می دهند.


اغلب این تحقیقات تنها به منظور توجیه هزینه ای است که صرف برنامه های روابط عمومی شده است، تا نشان دهد که تبلیغات در رسانه ها برای یک سازمان ارزشمند است یا اینکه روابط عمومی باید پول بیشتری از آنچه صرف برنامه های ارتباطی بازاریابی می شود، دریافت کند. به ندرت اتفاق می افتد که تحقیقات برای برنامه ریزی برنامه های روابط عمومی یا ارتقای آنها انجام شود. تحقیقات به ندرت به عنوان نوعی ارتباط برای رساندن اطلاعات از مردم به روند تصمیم گیری مدیریت به کار گرفته می شود. با وجود رشدی که در تحقیقات آکادمیک صورت گرفته است، هنوز پژوهشگران اندکی وجود دارند؛ و بیشتر کارگزاران از وجود چنین تحقیقاتی بی اطلاع هستند یا نسبت به آن بی توجهی می کنند.


از آنجایی که تعداد اندکی از کارگزاران به تحقیقات آکادمیک توجه نشان می دهند، حتی کارگزارانی که از تحقیقات در کار خود استفاده  می کنند، این حرفه از نبود اندیشه زایی رنج می برد.

 


مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی در خصوص کتاب “خلاقیت در روابط عمومی” تالیف “اندی گرین”، گفت: این کتاب به ما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از گنجینه تجارب، دستورالعمل‌های مفیدی را در طیفی از موضوعات جدید تولید نموده و  ضمن دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده به مهندسی مجدد عملکرد خود بپردازیم.

 

باقریان در ادامه، افزود: نوشته حاضر توصیه‌های عملی درباره این که ارتباط‌گران چگونه می‌توانند بهترین نتیجه را از خود، گروه و سازمان خود دریافت کنند به دست می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند.

 

این کتاب، برگزیده “مؤسسه رسمی ” بوده و به چاپ دوم رسیده است.
 

 

 

 

باقریان در خصوص بخش های مختلف کتاب روابط عمومی و فنون جدید تبلیغات که توسط محمد صفاری به نگارش درآمده و به چاپ دوم رسیده است، گفت: این کتاب دارای چهار فصل است: فصل اول شامل مفاهیم و کلیات درباره تبلیغات، انواع مخاطبان، اهمیت، ویژگی ها، هدف گذاری، مخاطب شناسی و اثربخشی تبلیغات است.

 


 

 

فصل دوم با عنوان “شکل ها و روش های نوین تبلیغات”، اشکال گوناگون تبلیغات اینترنتی، تاریخچه، مزایا و مدل های مربوطه را ارایه می نماید. در فصل سوم چگونگی ارتباط بین روابط عمومی و تبلیغات، تفاوت ها و شباهت ها و راهبردهای افزایش اثرات تبلیغ به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند. فصل چهارم شامل تاکتیک های تبلیغی در روابط عمومی است. این کتاب با ویرایش جدید منتشر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب “مثبت اندیشی در روابط عمومی” که توسط “حنانه باقریان” ترجمه و تدوین شده است به ما می آموزد مثبت‌اندیشی، الهام‌بخش نوآوری و خلاقیت است، جریان اطلاعات را افزایش می‌دهد، عملکرد و تعامل در محیط کار را تغذیه می‌کند و شفافیت و صراحت را بهبود می‌بخشد.

 

پیام اصلی کتاب:

 “روابط عمومی مثبت به مخاطبان و مشتریان آینده نشان می‌دهد که شما موسسه ای هستید که می‌توانند به آن اعتماد کنند و به آن اطمینان داشته باشند، درحالی‌که روابط عمومی منفی اساسا به مردم می‌گوید که دور بمانند.”