چهار راه برای استارت‌آپ‌ها برای ایجاد یک استراتژی روابط‌عمومی

نل کالاهان – به یاد داشته باشید که روابط‌عمومی چیزی فراتر از پوشش رسانه‌ای است. همچنین در مورد ایجاد روابط با مخاطبان کلیدی است. با صرف زمان برای در دسترس قرار دادن ماموریت و محتوای خود برای مخاطبان گسترده، افراد بیشتری می‌توانند با کار شما درگیر شوند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || در دنیای استارت‌آپ‌ها، روابط‌عمومی نقش اساسی در رساندن پیام شرکت به سرمایه‌گذاران، شرکا و مشتریان بالقوه دارد.

1. مخاطبان خود را تعریف کنید.


استراتژی روابط‌عمومی باید به شما کمک کند تا مخاطبان خود را درک کنید.

هدف این است که مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه آن‌ها چیست؟ کدام رسانه‌ها را می‌خوانند، تماشا می‌کنند و گوش می‌دهند؟ آن‌ها با چه جوامعی در تعامل هستند؟ این‌ها همه عوامل مهمی برای در نظر گرفتن نحوه تعامل معنادار با مخاطبان خود هستند.

2. مفاهیم پیچیده را ترجمه کنید.


به استفاده از زبان ساده در هنگام برقراری ارتباط متعهد شوید و از استفاده از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید. واضح و مختصر باشید تا پیام شما به وضوح بیان شود.

راه دیگر برای اطمینان از اینکه پیام شما به مخاطبان شما می‌رسد، گفتن یک داستان است. به داستان‌هایی فکر کنید که ممکن است بخواهید از طریق رسانه‌ها با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید: چرا کسب‌وکار کار خود را شروع کردید؟ چشم‌انداز آینده چیست؟ آدرس استارت‌آپ شما چیست؟

به یاد داشته باشید که روابط‌عمومی چیزی فراتر از پوشش رسانه‌ای است. همچنین در مورد ایجاد روابط با مخاطبان کلیدی است. با صرف زمان برای در دسترس قرار دادن ماموریت و محتوای خود برای مخاطبان گسترده، افراد بیشتری می‌توانند با کار شما درگیر شوند.

3. رهبر فکری باشید


به‌عنوان یک رهبر استارت‌آپ، نمی‌توانید صبر کنید تا اتفاقی وحشتناک بیفتد و شروع به فکر کردن درباره استراتژی روابط‌عمومی خود کنید. بسیار مهم است که به طور فعال شهرت خود را بسازید. چندین اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید برای رسیدن به این هدف انجام دهید:
• با تأثیرگذاران در بخش خود روابط ایجاد کنید. این‌ها می‌توانند رهبران فکری صنعت، روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و غیره باشند. ایجاد روابط مثبت با آن‌ها برای ایجاد اعتبار و دانش برند ضروری است.
• داستان‌های تاثیرگذاری را بگویید. داستان‌هایی در همه جا وجود دارد، چه در حال توضیح مشکلی باشید که سعی در حل آن دارید، چه تأثیرات مثبت محصول یا خدمات خود را نشان دهید یا فرهنگ شرکتی را که در حال ایجاد آن هستید برجسته کنید. راه‌هایی برای نشان دادن تأثیر و دیدگاه خود بیابید و آن‌ها را در رسانه‌ها، دارایی‌های دیجیتالی و رویدادها زنده کنید.
• حضور آنلاین خود را نظارت کنید. در عصر دیجیتال امروزی، توجه به آنچه در اینترنت درباره شما گفته می‌شود ضروری است. 
می‌توانید با نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، بررسی سایت‌ها و سایر کانال‌هایی که ممکن است مردم درباره شما صحبت کنند، مکالمه های عمومی را بررسی کنید. در بحث مربوط به موسسه، شرکت کنید، به بازخوردها پاسخ دهید و نشان دهید که چگونه به مشتریان و شرکای خود خدمت می‌کنید.

4. در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید.


به‌ندرت یک استراتژی روابط‌عمومی تأثیر فوری دارد. همزمان با ایجاد تیم و برنامه‌ریزی، روی یک رویکرد بلندمدت و مقیاس‌پذیر سرمایه‌گذاری کنید.

استراتژی روابط‌عمومی شما باید بتواند با کسب‌وکار کار شما هماهنگ باشد، اما برای انجام آن به کار مداوم نیاز دارد.

در حالی که استارت‌آپ‌ها باید اولویت‌های متفاوتی برای زمان و منابع دقیق خود داشته باشند، اجازه ندهید استراتژی روابط‌عمومی از فهرست کارهایی که باید انجام شود خارج شود.

سرمایه‌گذاری‌های هوشمند، زودهنگام و پایدار می‌توانند در بلندمدت جواب دهند.

در روابط‌عمومی، شما می‌توانید کارهای زیادی برای پیشرفت انجام دهید، اما هرگز نمی‌توانید زمان از دست رفته را جبران کنید.

منبع: فوربس