چه اشتباهی در "متاورس" رخ داد؟

مقاله واگنر جیمز او توضیح دقیقی از دلایل شکست موج هیجان متاورس ارائه می‌دهد. او استدلال های محکمی ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد این شکست ناشی از عوامل متعددی بود، از جمله عدم وجود تعریف واضح و جامع از متاورس، تمرکز بیش از حد بر واقعیت مجازی، ظهور Web3 و رمزارز و ظهور هوش مصنوعی مولد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در این مقاله، واگنر جیمز او، نویسنده کتاب “ساختن متاورسی که مهم است”، به بررسی دلایل شکست موج هیجان متاورس می‌پردازد. او استدلال می‌کند که این شکست ناشی از عوامل زیر است:


– عدم وجود تعریف واضح و جامع از متاورس؛
– تمرکز بیش از حد بر واقعیت مجازی به عنوان تنها پلتفرم متاورس؛
– ظهور و محبوبیت Web3 و رمزارز که باعث ایجاد “کریپت اورز” شد.
– ظهور هوش مصنوعی مولد که توجه ها را به سمت خود جلب کرد.


او همچنین خاطرنشان می‌کند که علیرغم این شکست، پلتفرم های متاورس واقعی مانند Roblox و Fortnite همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. او همچنین به ظهور موج جدیدی از پلتفرم های متاورس توسط بازی سازان باتجربه اشاره می‌کند.

بله عدم وجود تعریف واضح و جامع از متاورس یکی از دلایل اصلی شکست موج هیجان متاورس بود. این امر باعث سردرگمی و ابهام در مورد ماهیت متاورس شد و به مردم این امکان را داد تا برداشت های مختلفی از آن داشته باشند.


همچنین تمرکز بیش از حد بر واقعیت مجازی به عنوان تنها پلت فرم متاورس نیز یکی از دلایل شکست بود. واقعیت مجازی یک فناوری نوظهور و گران قیمت است که برای همه مناسب نیست. تمرکز بیش از حد بر واقعیت مجازی باعث شد که متاورس به عنوان یک تجربه انحصاری و دور از دسترس در نظر گرفته شود.


ظهور و محبوبیت Web3 و رمزارز نیز باعث ایجاد “کریپت اورز” شد که بیشتر به عنوان فرصتی برای سودآوری دیده می شدند تا به عنوان دنیای های مجازی همه جانبه. این امر باعث شد که بسیاری از مردم متاورس را به عنوان یک طرح کلاهبرداری در نظر بگیرند.


 ظهور هوش مصنوعی مولد باعث شد که توجه ها به سمت خود جلب شود و متاورس را به حاشیه براند. هوش مصنوعی مولد می‌تواند تجربیات مجازی تعاملی و همه جانبه ای ایجاد کند که به واقعیت مجازی نیاز ندارند.


با این حال، پلتفرم های متاورس واقعی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. این پلتفرم ها از قبل میلیون ها کاربر فعال دارند و نشان می‌دهند که تقاضا برای دنیای های مجازی همه جانبه وجود دارد.


همچنین موج جدیدی از پلتفرم های متاورس توسط بازی سازان باتجربه در حال ظهور است. این بازی سازان تجربه و دانش لازم برای ایجاد پلتفرم های متاورس جذاب و موفق را دارند.


در مجموع مقاله واگنر جیمز او توضیح دقیقی از دلایل شکست موج هیجان متاورس ارائه می‌دهد. او استدلال های محکمی ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد این شکست ناشی از عوامل متعددی بود، از جمله عدم وجود تعریف واضح و جامع از متاورس، تمرکز بیش از حد بر واقعیت مجازی، ظهور Web3 و رمزارز و ظهور هوش مصنوعی مولد.
 

منبع: venturebeat

انتهای پیام/