چند روش ساده برای جذب مخاطب بیشتر

هدیه‌های نمایشگاهی محبوب‌ترین وسایلی هستند که در هر رویداد وجود دارند. کارشناسان معتقدند به همراه داشتن یک هدیه هوشمندانه می‌تواند بیشتر از طراحی غرفه در جذب مخاطب موثر باشد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) هدیه‌های نمایشگاهی محبوب‌ترین وسایلی هستند که در هر رویداد وجود دارند. کارشناسان معتقدند به همراه داشتن یک هدیه هوشمندانه می‌تواند بیشتر از طراحی غرفه در جذب مخاطب موثر باشد. یک هدیه هوشمندانه می‌تواند مخاطبان را به بازدید از غرفه شما مشتاق‌تر کند. برای نمونه یک شرکت رایانه‌ای می‌تواند با هدیه دادن دیسک‌های حافظه با نام و نشان(برند) خود مشتریان بیشتری را جذب کند.


نمایش دادن دستگاه‌های خارق‌العاده یکی دیگر از مواردی است که ممکن است بسیاری از شرکت‌ها با آن آشنا نباشند. گاهی دیده شده که شرکتی از یک دستگاه بی‌نظیر در نمایشگاه رونمایی می‌کند اما آن را خاموش و ساکت در گوشه‌ای از غرفه خود قرار می‌دهد، در حالی که اگر آن دستگاه روزانه برای چند دقیقه هم کار کند می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. افرادی که از یک رویداد بازدید می‌کنند علاقه‌مندند تا شاهد چیزهایی باشند که در شرایط عادی به راحتی نمی‌توان آنها را مشاهده کرد.

پذیرایی از مشتریان و بازدیدکنندگان غرفه یک راه بسیار ساده برای رسیدن به هدف جذب مخاطب است. بازدیدکنندگان به‌طور معمول با گشت زدن در راهروهای نمایشگاه خسته می‌شوند و پذیرایی از آنها به روش‌های مختلف می‌تواند راهی مناسب برای جذب مخاطب باشد. یک سینی از خوراکی‌های ساده مانند شیرینی یا شکلات را روی پیشخوان غرفه خود داشته باشید تا به این وسیله مخاطبان بیشتری به غرفه شما بیایند.


برگزاری کنفرانس‌های خبری در غرفه‌ها نیز می‌تواند باعث جلب توجه بازدیدکنندگان عام و همچنین معرفی غرفه به خبرنگاران شود. در مدت برگزاری نمایشگاه حداقل یک کنفرانس خبری با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه برگزار کنید تا اطراف غرفه‌تان کمی شلوغ شود. با این کار مخاطبان عادی یا مدیران شرکت‌های دیگر که کمتر با شما آشنا هستند، غرفه شما را دیده و شاید زمینه یک همکاری به وجود آید.