چشم‌انداز متغیر آژانس‌های روابط‌عمومی در ۲۰۲۴؛ رشد ۶ درصدی در دل یک سال ناپایدار
سال ۲۰۲۴ برای صنعت روابط‌عمومی جهانی با رشد اسمی، اما نتایج ناهمگون میان آژانس‌ها، سالی پرچالش و پرفراز و نشیب بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در سال ۲۰۲۴، صنعت جهانی روابط‌عمومی شاهد رشد نزدیک به ۶ درصدی بر مبنای ارز محلی بود، گرچه این عدد بر اساس دلار آمریکا به کمتر از یک درصد محدود شد. از میان ۲۵۰ آژانس برتر، ۱۷۰ شرکت افزایش درآمد داشتند و ۵۸ شرکت کاهش درآمد را گزارش کردند؛ نشانه‌ای از سالی پرنوسان.

ارزیابی Provoke Media نشان می‌دهد ارزش کل بازار جهانی آژانس‌های روابط ‌عمومی حدود ۴۸.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این عدد با روش محافظه‌کارانه، بر پایه داده‌های ۴۰۰ شرکت بزرگ جهانی تخمین زده شده است. برخی منابع دیگر مانند IBISWorld این رقم را تا ۶۸.۷ میلیارد دلار نیز اعلام کرده‌اند.

برای نخستین بار در یک دهه اخیر، شرکت‌های بزرگ سهامی عام عملکردی هم‌تراز یا نزدیک به شرکت‌های مستقل داشتند. در حالی‌که شرکت‌هایی مانند ادلمن (Edelman) و برسون (Burson) افت درآمدی داشتند، دیگر برندهای بزرگ، از جمله اعضای گروه‌های Omnicom و Interpublic، رشد متوسطی را ثبت کردند.

در سطح منطقه‌ای، شرکت‌های مستقر در اروپا رشد بیش از ۱۰ درصدی داشتند، آژانس‌های آسیا-اقیانوسیه رشد ۷ درصدی و شرکت‌های بریتانیایی رشد ۶ درصدی را گزارش کردند. در مقابل، شرکت‌های مستقر در ایالات متحده با رشد ۳.۵ درصدی، عملکردی ضعیف‌تر از میانگین جهانی داشتند—مسئله‌ای که احتمالاً با تحولات سیاسی و واکنش‌ها به مفاهیم ESG و DEI مرتبط است.

افزون بر این، درآمد سرانه کارکنان در سطح جهانی نیز افزایش یافته و از ۱۸۶٬۵۰۰ دلار در سال گذشته به ۱۹۶٬۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۴ رسیده است. این روند در حالی است که تعداد کارکنان فعال در ۲۳۴ شرکت بررسی‌شده کمی کاهش داشته است.

نویسنده: Provoke Media
تاریخ: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۵
منبع: Provoke Media

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/