شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– جهان بازاریابی و سئو همیشه در حال تغییر هستند و سال 2013 برای این دو، سالی پر از رویداد بود. در سال 2013 مقالات فراوانی درباره مرگ سئو نوشته شد. آیا سئو در سال 2013 مرد؟
پاسخ کوتاه به این سوال «نه» است، سئو نمرده و تنها تحول یافته است.
واقعیت این است که همچنان که گوگل فهرست الگوریتم هایش را برای حذف نتایج زاید و سایت های متقلب به روز رسانی می کند، نتایج جستجوی گوگل مرتبط تر با خواست کاربران می شود. در نتیجه، برخی تاکتیک های سئو کمتر معتبر است و در صورتی استفاده از آنها، سایت در آینده با شکست روبرو خواهد شد، و بازاریابان دیجیتال همراه با کارشناسان سئو می توانند راه های مبتکرانه ای را ایجاد کنند که رتبه خود را ارتقا دهند. [برخی متخصصان وظیفه همراهی با سئو را به روابط عمومی نسبت می دهند و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان سئو و روابط عمومی، سال 2013 را سال سئو پی آر نامیدند. همچنین در همین سال آقای لی آدن، از انجمن بین المللی امریکا، کتاب معروف Optimize را نوشت که در آن کتاب ضمن اشاره به اهمیت تغییرات سئو از روابط عمومی و بازاریابی محتوا به عنوان دو رکنی که می توانند باعث بهبود رتبه سایت شوند یاد می کند. مترجم]
پنگوئن، پاندا و هیومینگ برد: آینده موتور جستجو
در سال 2013 گوگل روزآمدهای پنگوئن و پاندا را ارائه و هیومینگ برد را معرفی کرد؛ 3 روزآمد برای کمک به مبارزه با هرزه نامه ها، اعمال در نظر گرفتن کیفیت محتوا و نتایج مرتبط تر ارائه شدند.
پاندا و پنگوئن هر دو در مورد ساخت محتوای با کیفیت و با ارزش تلاش می کنند و یادداشت های بی کیفیت را در زمانی کوتاه رد می کنند. در واقع، گوگل اعلام کرد که این به روز رسانی برای نا کارآمد کردن تکنیک های کلاه سیاه سئو و خدمات مربوط به آن بوده است، و در نتیجه چندین شبکه از این سایت ها جریمه شدند.
هیومینگ برد نیز با ورود خود باعث ایجاد اضطراب در میان بسیاری از متخصصان سئو شد، اما با توجه به اظهارات جیسون اسکواردو، متخصص سئو در زاگ دیجیتال، این الگوریتم هنوز اثری بر حرفه سئو نگذاشته است، اما «اساسا هیومینگ بیرد به حذف عبارات بی ربط کمک می کند. اگر استراتژی شما در برجسته کردن محتوا با کلمات کلیدی است، ممکن است تغییراتی را مشاهده کنید؛ اما استراتژی ما مبتنی بر تولید محتوا مرتبط و با کیفیت است.»
در اصل، گوگل دارد بازاریابانی را که با فریب و نیرنگ سعی در بهره گیری از کلمات کلیدی در یافتن رتبه های بالا می کنند، وجین کرده و از کسانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند، حمایت می کند. در راستای تلاش های گوگل برای ارتقای الگوریتم هایش ما باید انتظار داشته باشیم که روزآمدهای پنگوئن، پاندا و هیومینگ برد را در سال 2014 ببینیم. بازاریابان زرنگ تر دنبال دور جدیدی از تغییرات هستند که بسیار متفاوت از تغییرات گذشته است.
محتوای تالیفی، معتبر و قابل اعتماد
بازاریابان موفق موعظه می کنند که به دلایلی و تحت شرایطی محتوا پادشاه است. ترویج محتوای با کیفیت به صورت منظم نه تنها به بهبود رتبه سئو شما کمک می کند، بلکه مشتریان ارگانیک را برای شما به همراه می آورد.
تولید محتوای با کیفیت نشان می دهد مشتریان بالقوه ای که مخاطبان شما را آگاه و درگیر نگاه می دارند، در اولویت هستند. با تولید محتوای مرتبط، برندها می توانند مخاطبان خود را در تعامل با خودشان نگاه داشته و به نام شرکت شهرت ببخشند. محتوای با کیفیت به طور طبیعی به اشتراک گذاشته می شود، سبب می شود که طرفداران بازار شما را به راحتی پیدا کرده و بتوانید با دستیابی به مخاطبان بیشتر سهم بیشتری را از بازار بدست آورید.
نقش راهبری رسانه های اجتماعی
رسانه اجتماعی تنها یک مد نیست؛ همچنین عنوانی در سال 2014 به شمار نمی رود، این یک باید در سال 2014 برای ورود استراتژی سئو و بازاریابی دیجیتال است. همچنان که به سال 2014 نگاه می کنیم و فراتر از آن، می توانیم با قطعیت بگوییم که حضور در فیسبوک یا توییتر برای بدست آوردن نتایج مطلوب کافی نیست. بر مبنای گفته موسسه بازاریابی محتوا، موفق ترین بازاریابان B2B افرادی هستند که در 7 شبکه اجتماعی فعال هستند.
شبکه های اجتماعی بایستی برای بیش از یک صفحه معمولی مورد استفاده قرار گیرند و این زمانی اتفاق می افتد که بازاریابان بخواهند تاثیر آنها را بر نتایج جستجو و تغییر راهبری مشاهده کنند. در حالی که محتوا پادشان است، محتوای مشابه همیشه در شبکه ها و پخش های اجتماعی کار نمی کند. برخی سایت ها نظیر پینترست، برای تصاویر بهترین هستند، در حالی که سایرین ممکن است برای محتواهای طولانی تر به کار روند. صفحات اجتماعی نیز آینده روابط با مشتری هستند، بنابراین بازاریابان باید به طور فعال در پاسخ به نظرات مشتریان مشارکت کنند و راه هایی را پیدا کنند که بتوانند روابطشان را بهبود بخشند.
وقتی به اقتدار سئوی اجتماعی می رسیم، گوگل پلاس پشتیبانی به بزرگی بزرگترین موتور جستجوی جهان را دارد. با اینکه گوگل می گوید پلاس های گوگل پلاس به طور مستقیم بر روی رتبه سایت ها تاثیر ندارند، اما صفحات کسب و کار بسیار دقیق تر و موثرتر از طریق گوگل پلاس فهرست می شوند. البته، منافع آن زمانی که محتوای شما یافته شده و به اشتراک گذاشته شود، بسیار بیش از زمانی است که این اتفاق نیافتد. گوگل گزارش می دهد که تبلیغات جستجو از میانگین گوگل پلاس از 5 تا 10 درصد کلیک بیشتر جذب می کند.
استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها در سال 2014 ضروری خواهد بود، اما بدون طراحی کسب و کار و استراتژی که بتواند منافعی را برای هر شبکه اجتماعی به ارمغان بیاورد، نمی تواند موثر باشد.
به موبایل فکر کنید
همچنان که بازاریابی موبایل ادامه پیدا می کند در سال 2014 رشد قابل توجهی را بدست خواهد آورد، بنابراین مهم است که از استراتژی های سئوی موبایل نیز غافل نشویم. موبایل در حال حاضر استفاده های فراوانی دارد:
• 91 درصد از بزرگسالان امریکایی یک موبایل دارند
• 58 درصد از بزرگسالان امریکایی گوشی هوشمند دارند
• 63 درصد از صاحبان گوشی موبایل از گوشی خود برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
• آمازون، ویکی پدیا و فیسبوک مجموعا 20 درصد از ترافیک موبایل ها را دریافت می کنند.
• 77 درصد از جستجوهای موبایل از محل کار یا خانه انجام می شود.
اگر برندها می خواهند مردم آنها را در بازار رو به رشد موبایل پیدا کنند، بهینه سازی وبسایت ها برای موبایل و تبلت، یک باید مطلق است. هرچه به جلو می رویم، برندها نیاز دارند که پیشنهادات دیجیتال خود را ابتدا برای موبایل و سپس برای صفحات کامل ارائه کنند. اگر شرکت ها اهمیت تلفن همراه را در تقاضای مصرف کنندگان درک نکنند، آنها مشتریان بالقوه خود را از دست خواهند داد.
نتیجه گیری
همچنان که تقویم خود را از 2013 به 2014 تغییر می دهیم، زوگ دیجیتال با اطمینان می گوید که سئو هنوز نمرده است؛ اما تغییر و تحولاتی پیدا کرده که بر مبنای آن تاکید بر مرتبط بودن و اصالت وجود دارد. همچنان که گوگل به روزآمد کردن الگوریتم های خودش ادامه می دهد، مهم است که محتوای تولیدی با کیفیت باشد و همزمان رسانه های اجتماعی و موبایل نیز در نظر گرفته شوند. اگر بازاریابان به مشتری مداری خود توجه کنند، و کیفیت قابل قبولی از محصول و محتوا را ارائه دهند، همچنان در بازی رتبه بندی در صدر جدول باقی خواهند ماند.
منبع: http://socialmediatoday.com/sara-flick/2015726/seo-strategy-looking-ahead-2014
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید