شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یک گزارش پژوهشی که توسط مرکز تنوع، برابری و شمول منتشر شده است، نشان میدهد هویت و فرهنگ نقش محوری در موفقیت استراتژیهای روابط عمومی و ایجاد کنش جمعی دارند.
در این گزارش آمده است باورهای اخلاقی افراد درباره هویت خود – یعنی آنچه برای دفاع از آن آمادهاند – بر نحوه مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی و ارتباطی اثر مستقیم میگذارد.
نویسندگان مقاله، دکتر جسیکا مکلم و ونسا ویکمن، تأکید کردهاند که روابط عمومی امروز باید فراتر از دستهبندیهای سنتی مانند نژاد یا مذهب حرکت کند و هویتهای اجتماعی نوین را در طراحی پیامها در نظر بگیرد.
به گفته آنها، روش «چرخه دوچرخه» میتواند یک موضوع یا پیام اصلی را به گروههای متنوع مخاطبان پیوند دهد و زمینه همبستگی و مشارکت گستردهتری ایجاد کند.
این گزارش نتیجهگیری میکند که شناخت هویت و فرهنگ مخاطبان، برای متخصصان روابط عمومی ضرورتی اجتنابناپذیر است و میتواند اثربخشی کمپینهای اجتماعی و ارتباطی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید