شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || تعریف دقیق فرهنگ سازمانی نه تنها بر روحیه و بهرهوری کارکنان تأثیرگذار است، بلکه در جذب مشتریان، ایجاد اعتماد به برند و افزوده شدن ارزش به ماموریت کلی سازمان نیز نقشی اساسی دارد.
مارکوس کالینز، استادیار بازاریابی در دانشگاه میشیگان، در کنفرانس «ارتباطات و فرهنگ کارکنان» که توسط راگان برگزار شد، توضیح داد: «تعریف فرهنگ میتواند پیچیدهتر از آنچه که تصور میشود باشد.»
او گفت: «همه در مورد فرهنگ صحبت میکنیم، اما اگر از پنج نفر بخواهیم فرهنگ را تعریف کنند، ۵۵ پاسخ متفاوت خواهیم گرفت. این یک مشکل است، زیرا اگر نتوانیم چیزی را به وضوح تعریف کنیم، چطور میتوانیم آن را به درستی مدیریت و عملیاتی کنیم؟ فرهنگ یکی از سختترین مفاهیم برای تعریف است، چون در همه جا حضور دارد و در تمامی جنبههای زندگی سازمانی ما جریان دارد.»
کالینز معتقد است که دیگر سازمانها نباید کارکنان یا مشتریان خود را صرفاً بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی در قالبهای خاص قرار دهند. برای شکل دادن به فرهنگی که واقعاً جذاب و موثر باشد، سازمانها باید از کلیشهسازی در مورد افراد و ایجاد فرهنگ بر اساس این دستهبندیهای محدود خودداری کنند.
او تأکید کرد: «در واقع، افراد باید به عنوان انسانهای پیچیده و با لایههای مختلف از ویژگیها، تفاوتها و دیدگاهها در نظر گرفته شوند.»
این دیدگاه به این معناست که فرهنگ سازمانی باید بهطور جامعتری تعریف شود و از سادهسازیها و دستهبندیهای سطحی که افراد را در قالبهای ثابت قرار میدهند، دوری کند. تنها در این صورت است که سازمان میتواند فرهنگی واقعی، انسانی و مؤثر برای کارکنان و مشتریان خود بسازد.
نوشته کورتنی بلکان
۱۴ مه ۲۰۲۵
محتوای ویژه Ragan Insider
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
نظر بدهید