شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || چشمانداز ارتباطات در دنیای امروز، دروازه چرخانی از متخصصان روابطعمومی و بازاریابی است که با چالشهای بحرانی ثابت روبهرو هستند. در سالهای اخیر، ایالات متحده شاهد پاندمی، رکود اقتصادی و انتخابات پرتنش بوده است و مشکلات اقتصادی و سیاسی تأثیر زیادی بر صنعت روابطعمومی گذاشتهاند. با اینکه بحران بهداشت عمومی کووید-۱۹ به پایان رسیده، عواقب مالی و تجاری همچنان صنعت روابطعمومی را تحت تأثیر قرار میدهد.
در حالی که عوامل متعددی صنعت روابطعمومی را مختل کردهاند، برخی تهدیدات بحرانی هنوز ادامه دارند:
بیاعتمادی به روزنامهنگاری
بر اساس گزارش “Trust Barometer” ادلمن در سال 2022، اکثریت بزرگی از پاسخدهندگان اعلام کردهاند که به رسانههای سنتی برای ارائه اطلاعات معتبر اعتماد ندارند. زمانی که چرخههای خبری کووید-۱۹ به اوج خود رسید و انتخابات ایالات متحده تیترهای پرتنشی ایجاد کرد، آمریکاییها شروع به از دست دادن اعتماد به روزنامهنگاری اصلی کردند. با ظهور وبسایتهای جعلی که خود را بهعنوان منابع خبری معتبر معرفی میکردند، شهروندان شروع به زیر سوال بردن تمام اشکال رسانه کردند.
سردرگمی پیرامون رسانههای سنتی، چالشی بزرگ برای متخصصان روابطعمومی است. در حالی که رسانههای کسبشده بهعنوان مرجع معتبر عمل میکنند، ممکن است شرکتها و برندها دیگر به اندازه گذشته به پوشش رسانهای کسبشده ارزش قائل نشوند. شاید آنها از این ترس دارند که مصرفکنندگان به برند یا محصولشان اعتماد نکنند فقط به این دلیل که به اعتبار گزارشگر یا رسانه شک دارند، یا شاید نگران این باشند که با حضور در رسانهای خاص به دام یک فضای سیاسی خاص بیفتند.
اشباع رسانهای
همانطور که بسیاری از متخصصان روابطعمومی تأکید میکنند، یک پیشنهاد قدرتمند کافی نیست. عوامل مختلفی توسط گزارشگران در هنگام تصمیمگیری برای انتشار یک داستان در نظر گرفته میشود و واقعیت این است که ممکن است رقیب شما زودتر اقدام کرده باشد. تعداد محدودی از روزنامهنگاران معتبر در هر نشریه برجسته یک زمینه خاص را پوشش میدهند، در حالی که ممکن است صدها شرکت به دنبال ارائه خود بهعنوان منابع متخصص باشند. بنابراین، در حالی که یک پیشنهاد خاص ممکن است جذابترین باشد، اگر زمان آن مناسب نباشد، داستان قدرتمند کافی نخواهد بود.
نشان دادن تأثیر روابطعمومی
در حالی که پوشش رسانهای کسبشده بهطور سنتی بهسختی با معیارهای بازگشت سرمایه (ROI) کمی قابل اندازهگیری است، ارزش آن در پیشبرد آگاهی از برند و اعتبار غیرقابل انکار است. اگرچه روابطعمومی گاهی میتواند تجزیه و تحلیلهای دقیقتری ارائه دهد، تأثیر آن زمانی که از نزدیک تجربه شود، واضح است.
زمان آن است که استراتژی روابطعمومی خود را تجدید نظر کنید
چالشهای صنعت روابطعمومی امروز بیتردید دلهرهآور هستند، اما در عین حال فرصتی برای نوآوری و رشد بهوجود میآورند. متخصصان روابطعمومی مسئول تکامل، انطباق و بازنگری استراتژیها در این چشمانداز جدید هستند. ما نمیتوانیم در برابر بیاعتمادی، اشباع و نیاز به نشان دادن تأثیر خود تنها نظارهگر باشیم.
پیشنهادات برای موفقیت در روابطعمومی
– اعتماد به روزنامهنگاری را دوباره بسازید با تأکید بر شفافیت، اصالت و بررسی دقیق اطلاعات در ارتباطات خود.
– پیامهای خود را بهگونهای توسعه دهید که از شلوغی رسانهها عبور کرده و به زمانبندی و ارزش ویژه پیشنهاد شما توجه کنید. اعتبار، روزنامهنگاری، بازگشت س
– چالش نشان دادن تأثیر واقعی روابطعمومی را بپذیرید و تلاشهای خود را با اهداف تجاری ملموس همسو کنید، و همیشه قدرت شهرت برند قوی را ارج بگذارید.
نویسنده: جنیفر لوئیس
منبع انگلیسی: pollackgroup
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید