شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || با نزدیک شدن به سال 2025، مرور اتفاقات سال 2024 و تأثیر آنها بر صنعت روابط عمومی در سال آینده بسیار مفید است. در این زمینه، برخی از متخصصان در حوزه ارتباطات پیشبینیهایی در رابطه با فناوری و روابط عمومی دیجیتال مطرح کردهاند.
نظرات کارشناسان درباره تغییرات پیش رو
بردلی آکوبویرو،:
تنوع، برابری و شمول همچنان ادامه خواهد یافت، اما محدودتر میشود. در عوض، تلاشها برای کاهش تعصبات هوش مصنوعی به نقطه عطفی خواهد رسید و شاهد پیشرفتهایی در آگاهی فرهنگی و مسئولیتپذیری مدلهای زبان بزرگ (LLM) خواهیم بود.
الکساندرا بجرتنیس، مدیر ارشد استراتژی شرکت Meltwater:
بازاریابی محتوا باید با عصر هوش مصنوعی همگام شود. با ظهور چت جیبیتی و تغییرات در نتایج جستجو، نیاز به بهینهسازی برای پلتفرمهای هوش مصنوعی و تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت انسانی افزایش مییابد.
کلی هادسون، معاون رسانههای اجتماعی، KWT Global:
به دلیل تلاش پلتفرمها برای تکرار موفقیت تیکتاک، انتظار میرود که رقیبان مانند اینستاگرام و یوتیوب به ارائه ویژگیهای جدید و گزینههای کسب درآمد ادامه دهند.
جولی کاربو، مدیرعامل و بنیانگذار کاربو:
پلتفرمهایی مانند ایکس (که قبلاً توییتر بود) با کاهش کاربران مواجه هستند. آژانسها به پلتفرمهایی مانند لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام، بلواسکای و ردیت توجه بیشتری دارند.
آرون کویتکن، مدیرعامل و بنیانگذار:
در سال 2025، هوش مصنوعی شناختی به جای هوش مصنوعی مولد، به موضوعی جذاب تبدیل خواهد شد. این نوع هوش مصنوعی دیگر تنها دادهها را پردازش نمیکند، بلکه به عنوان یک شریک فعال در فرآیند تصمیمگیری عمل میکند.
جرمی پیج، EVP، مدیر جهانی Creative، KWT Global:
پس از موج اولیه علاقه به هوش مصنوعی، حالا ارتباطات وارد مرحلهای دقیقتر و پیچیدهتر شده است. سه چالش مهم پیش رو عبارتند از:
ثبات در عمل: ایجاد جریانهای کاری پایدار که کیفیت را حفظ کند.
ادغام گردش کار: استفاده مؤثر از هوش مصنوعی بهعنوان بخشی از عملیات روزانه و فرآیندهای خلاقانه.
آزمایش خلاقانه: استفاده از هوش مصنوعی برای تست و نوآوری در ایدهها و استراتژیهای جدید.
این پیشبینیها نشان میدهند که در سال 2025، صنعت روابط عمومی بیشتر از گذشته با تحول دیجیتال و استفاده از فناوریهای نوین، از جمله هوش مصنوعی، مواجه خواهد بود.
نویسنده: نیکول شومان
تاریخ انتشار: 24 دسامبر 2024
منبع انگلیسی:
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید