پیش‌بینی رشد تقریباً دو برابری هزینه‌های تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۴

نوشته آدریان پاسکوارلی منتشر شده در 05 مارس 2024 – هزینه‌های تبلیغات جهانی پس از سال ۲۰۲۳، در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. بر اساس پیش‌بینی جدید شرکت تحقیقات بازار PQ Media، انتظار می‌رود که این افزایش 7.7 درصدی باشد. این تقریباً دو برابر رشد 4 درصدی سال گذشته از سال 2022 به 1.631 تریلیون دلار خواهد بود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هزینه‌های تبلیغات جهانی پس از سال ۲۰۲۳، در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. بر اساس پیش‌بینی جدید شرکت تحقیقات بازار PQ Media، انتظار می‌رود که این افزایش 7.7 درصدی باشد. این تقریباً دو برابر رشد 4 درصدی سال گذشته از سال 2022 به 1.631 تریلیون دلار خواهد بود.


رویدادهای بزرگی مانند سوپر بول و المپیک که تابستان امسال در پاریس برگزار می‌شود، به رشد امسال دامن می‌زند زیرا بازاریابان برای افزایش پیام‌رسانی خود در چنین رویدادهایی سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که انتخابات سیاسی ایالات متحده هزینه‌های تلویزیونی سنتی را در سال جاری جذب کند.


پاتریک کوین، مدیرعامل PQ Media در بیانیه‌ای گفت: «اگر مخاطبان سوپربول 2024 نشان دهنده عادات تماشای مصرف‌کننده باشد، ما معتقدیم که برندها دلار بالایی را خرج می‌کنند تا در پوشش پخش آنلاین، دیجیتال و پخش جریانی بازی‌های المپیک تابستانی پاریس نیز لحاظ شوند.»


داده‌های اولیه امسال نشان می‌دهد که برندها در حال افزایش بودجه خود هستند. در واقع، طبق داده‌های نیلسن، Super Bowl ماه گذشته شاهد رکورد بیننده 123.4 میلیونی در سراسر پلتفرم‌ها بود.


PQ Media پیش‌بینی می‌کند که خرید رسانه‌های سیاسی امسال بیش از 14 میلیارد دلار باشد که تقریباً دو برابر سال 2016 بود که 7 میلیارد دلار هزینه شد.


رشد خفیف 4 درصدی سال گذشته، کندترین نرخ رشد از سال 2015 را نشان داد. PQ Media به عواملی از جمله تورم و ترس از رکود اشاره کرد.


این گزارش نشان داد که تبلیغات جهانی در سال گذشته با 2.6 درصد افزایش به 732.89 میلیارد دلار رسید. هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های بازاریابی جهانی با تعریف گسترده‌تر 5.1 درصد افزایش یافت و به 897.69 میلیارد دلار رسید. رشد توسط رسانه های دیجیتال و جایگزین جهانی رهبری شد که 10.4 درصد افزایش یافت. در مقابل، هزینه های رسانه های سنتی 1.9 درصد کاهش یافت.


تبلیغات اینفلوئنسر، تجربی و دیجیتالی خارج از خانه در سال گذشته با درصدهای دو رقمی افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز چنین رشدی تکرار شود.


این گزارش همچنین از ایالات متحده به عنوان بزرگترین بازار رسانه ای جهان نام برد. هزینه تبلیغات و بازاریابی در اینجا سال گذشته 3.7 درصد رشد کرد و به 645.08 میلیارد دلار رسید.


این یازدهمین سالی است که PQ Media پیش بینی هزینه های تبلیغات و بازاریابی جهانی خود را منتشر می کند.

منابع:
https://www.pqmedia.com/
https://www.nielsen.com/
https://adage.com/
 

انتهای پیام/