شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || شاناهان با استناد به ده سال دادهپژوهی دربارهٔ وضعیت همدلی در محیط کار آمریکا، توضیح میدهد که سازمانهای فاقد همدلی سالانه حدود ۱۸۰ میلیارد دلار از دست دادن نیروی انسانی (attrition) را تجربه میکنند. در مقابل، شرکتهای همدلتر نهتنها نرخ حفظ کارمند بالاتری دارند بلکه کمتر دچار تعدیل نیرو میشوند و شاخص وفاداری کارکنان و مشتریان آنها بهمراتب قویتر است.
پنج KPI پیشنهادی مبتنی بر همدلی
نرخ حفظ کارکنان و مشتریان
سازمانهای همدل، استعداد را جذب و نگه میدارند؛ نرخ نگهداشت بالای ۹۰٪ در Businessolver مؤید این استراتژی است.
الگوهای غیبت، مشارکت و بهرهوری
بررسی روند غیبت و میزان درگیری کارکنان، شاخصی از سلامت روانی و فرهنگی محیط کار است.
احساس و ادراک کارکنان و مشتریان
نظرسنجیهای منظم و صادقانه باعث کاهش فاصله میان برداشت مدیران و تجربه واقعی کارکنان میشود.
میزان استفاده از مزایا و خدمات حمایتی
تحلیل دادههای مربوط به استفاده از مرخصی، برنامههای سلامت روان و انعطاف کاری، نشان میدهد آیا همدلی در فرهنگ سازمان نهادینه شده است یا نه.
تنوع، برابری، شمول و تعلق
سرمایهگذاری در DEIB باعث افزایش ۳۲٪ی در نگهداشت و بهبود ۹۲٪ی در شاخص خالص ترویج کارکنان (eNPS) شده است.
به باور نویسنده، همدلی باید همانند درآمد و سهم بازار، بهصورت کمی اندازهگیری و در داشبورد مدیرعامل قرار گیرد.
سرمایهگذاری در رفاه انسانی نهتنها فرهنگی مثبت ایجاد میکند، بلکه یک مزیت رقابتی پایدار برای سازمانها محسوب میشود.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید