
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– تعامل با برندها همواره برای مشتریان سخت بوده است. نقد و بررسیهای آنلاین و دیگر مکانیزمهای بازخورد از مشتریان به منظور بهبود کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر مزایای آن برای مشتریان، کسبوکارها نیز از بازخورد مصرفکنندگان بهرهمند میشوند.
اگر هنوز هم از نقد و بررسیهای آنلاین استفاده نمیکنید، این پنج روش احتمالا برای شروع به شما کمک میکنند.
1) از نقدهای منفی نترسید.
بسیاری از برندها تمایلی به پیادهسازی سیستمهای نقد آنلاین ندارند، زیرا آنها از بازخوردهای منفی میترسند. اما در واقع این یک نگرانی بیمورد است، اول اینکه اغلب بازخوردها مثبت هستند ثانیا مطالعات نشان دادهاند که تقریبا 85 درصد نظرات کاربران ارزشمند هستند. اینها به این معنی نیست که همهی نظرات باید مثبت باشند، مشتریان به بررسیهایی اعتماد میکنند که برخی مثبت و برخی منفی باشند.
2) مکان فرم نظرات را عاقلانه انتخاب کنید.
این بخش را در جایی از سایت قرار دهید که به راحتی قابل دسترس باشد و به این طریق شما بیشتر روی مشتری متمرکز میشوید و به این طریق آنها بیشتر به شما اعتماد میکنند. اگر مشتریان به راحتی بتوانند پیشنهادات و انتقادات دیگران را بخوانند بازاریابی ویروسی شما به طور قابل ملاحظهای بهبود خواهد یافت. تست A/B نشان میدهد که برندها با استفاده از نقدهای آنلاین 58 درصد فروش خود را افزایش دادهاند به دلیل اینکه 71 درصد از مشتریان پس از خواندن بررسیها با اعتماد به نفس بیشتری خرید میکنند.
3) توجه به بازخوردهای منفی
تحقیقات نشان دادهاند که 95 درصد از مشتریان کسبوکارشان را با برندهایی ادامه میدهند که انتقادپذیر بوده و سریعا به آنان رسیدگی کنند. توجه به بازخوردهای منفی و رسیدگی به آنان در جهت بهبود شرکتها بسیار اهمیت دارد. ارائهی محصولات بهتر، خدمات، پشتیبانی و غیره به مشتریانتان نشان میدهد که شما به عقاید آنها ارزش میدهید.
4) شخصیسازی درخواستها
شخصیسازی مانند پلی برای شکافهاست. ارسال درخواستهای فردی برای بازخورد، با استفاده از نام و صادق بودن با مشتریان در مورد اینکه چرا به جمعآوری نظرات میپردازید باعث میشود که مردم نقد و بررسیهای معتبرتری بنویسند.
5) استفاده از رسانههای اجتماعی
تحقیقات گوگل نشان میدهد، شرکتهایی که از نقد و بررسیها استفاده میکنند 17 درصد بیشتر از کسانی که از آن استفاده نمیکنند، بازدید دارند. رسانههای اجتماعی نیز تاثیر عمدهای در ترافیک سایت دارند و سه چهارم افراد براساس چیزهایی که در رسانههای اجتماعی میخوانند به وبسایتها مراجعه میکنند.
اجازه ندهید ترس از ناشناخته ها شما را از منافع ملموس مانند اینها دور کند.
منبع: www.ibazaryabi.com
مهری سیاهریش
|
نظر بدهید