پس از واکسن، ارتباطات جایگاه دوم را دارد

نحوه ارتباط دولت‌ها و سازمان‌های سلامت‌محور با مردم و جامعه در خطر همواره در معرض آزمون و پرسش جدی بوده و ایجاد یک سازوکار ارتباطی یکپارچه می‌تواند به کاهش چشمگیر اثرات سوء‌بحران‌ها کمک کند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| مهدی باقریان در آیین افتتاحیه اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران طی سخنانی با اشاره به چالش‌های بحران‌ها و رویدادهای سلامت عمومی، افزود: یک رویداد و اتفاق سلامت عمومی نظیر کووید-19 همه بخش‌های جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مشکلات و چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند هر چند نباید تحولات مثبت این اتفاقات را نادیده گرفت.


دبیرکل اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران در ادامه در این خصوص گفت: دورکاری، آموزش از راه دور و افزایش دیجیتال‌سازی از پیامدها و تحولات مثبت این گونه بحران‌هاست و ارزش و ضرورت آن در مراحل مختلف بحران کووید-19 نشان داده شد.


عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های بحران‌ها و رویدادهای سلامت عمومی، چالش‌های ارتباطی جدید است، گفت: نحوه ارتباط دولت‌ها و سازمان‌های سلامت‌محور با مردم و جامعه در خطر همواره در معرض آزمون و پرسش جدی بوده و ایجاد یک سازوکار ارتباطی یکپارچه می‌تواند به کاهش چشمگیر اثرات سوء‌بحران‌ها کمک کند.


باقریان همچنین با اشاره به اهمیت سیستم ارتباطی منسجم در بحران‌های سلامت عمومی، گفت: ایجاد یک سیستم ارتباطی یکپارچه، نیازمند شبکه‌ای از تلاش‌های هماهنگ با یکپارچه‌سازی فرایندها و داده‌ها در میان سازمان‌های درگیر مقابله با بیماری کووید-19 می‌باشد و آنچه در 18 ماه گذشته مشاهده شد، بیانگر فقدان چنین سازوکاری است.


مدیر موسسه کارگزار روابط‌عمومی با بیان این مطلب که”پس از واکسن، ارتباطات است که جایگاه دوم را دارد” (به نقل از “جان بری”)، اظهار داشت: نخستین کلید یک ارتباط با کیفیت، “اعتماد” است. اعتماد به عملکرد موسسات درگیر در همه‌گیری و سیستم‌های سلامت عمومی در همه سطوح بسیار مهم و حیاتی است و موجب جلب اعتماد و اجتناب از سوء‌تفاهم‌ها می‌شود.