شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || کتاب «پروپاگاندا در عصر دیجیتال» به بررسی عمیق و چندوجهی چشمانداز بههمپیوسته رسانههای جهانی و شیوههای در حال تغییر ارتباطات و تعاملات انسانی میپردازد. این اثر مجموعهای از تحلیلها و پژوهشها درباره پروپاگاندا، جنگ، رسانه، اطلاعات، اطلاعات نادرست و اطلاعات گمراهکننده ارائه میکند.
در این کتاب، ۲۶ پژوهشگر و حرفهای حوزه رسانه گرد هم آمدهاند تا تأثیر پوشش رسانهای جهانی از مناقشات بر امور انسانی، ارتباطات و پیامدهای فرهنگی–سیاسی را در ایالات متحده و سایر نقاط جهان بررسی کنند.
این اثر سهم مهمی در ادبیات مربوط به نقش رسانه در مناقشات جهانی، روابط میانفرهنگی، روابط بینالملل و ارتباطات بینالمللی دارد.
بخشها و فصلها
مقدمه و پیشگفتار
پیشگفتار: سیز جی. هاملینک (Cees J. Hamelink)
مقدمه: یحیی آر. کمالیپور (Yahya R. Kamalipour)
بخش اول – دیدگاههای تاریخی
پروپاگاندا در سیاست و جنگ بهعنوان چالشی برای دموکراسی – ریچارد سی. وینسنت (Richard C. Vincent)
فراموشی تاریخی: قاببندی رسانهای بهعنوان اطلاعات نادرست، گذشته و حال – لی آرتز (Lee Artz)
«شلنگ آتش» پروپاگاندا: مرور تاریخی پروپاگاندا و تکنیکهای آن در جمهوری اسلامی ایران – نگین حسینی گودریچ (Negin Hosseini Goodrich)
رابطه میان پروپاگاندا و نظریه «کووکی» (Kuuki Theory) – یوئیچی ایتو (Youichi ITO)
بخش دوم – پروپاگاندا و کنترل اطلاعات
5. اتصال جهانی و اقتدار دولت: دیدگاههای حقوقی و سیاستگذاری درباره کنترل اطلاعات – برنا آکچالی گور (Berna Akcali Gur) و ایرم چاغلار گورگی (Irem Caglar Gurgey)
6. خودرسانهای شدن سیاستمداران قدرتمند و پروپاگاندای دیجیتال در مجارستان – جورجی رتفالو (Györgyi Rétfalvi)
7. اطلاعات، اطلاعات نادرست و گمراهکننده: برداشت عرب-کانادایی از پوشش رسانهای کانادا در جنگ غزه ۲۰۲۳ – علیاء دکروری (Aliaa Dakroury)
8. وقتی تعصب به پروپاگاندا تبدیل میشود: عملکرد رسانهها در جنگ فلسطین–اسرائیل – سلما اس. الغطانی (Salma S. ElGhetany)
بخش سوم – پروپاگاندا و رسانه
9. اخبار جعلی متعلق به چه کسی است؟ واکنش شرکتها به فروپاشی روایت جریان اصلی – پیتر کی. فالون (Peter K. Fallon)
10. شبکههای اجتماعی، پروپاگاندا و ترویج پوپولیسم – هارت کوهن (Hart Cohen) و مایرا گرنی (Myra Gurney)
11. مقابله مقامات مولداوی با رسانههای پروپاگاندایی: واکنشهای اجتماعی و محدودیتهای آزادی مطبوعات – اکاترینا استپانیک (Ecaterina Stepaniuc) و ولاد برچو (Vlad Bercu)
12. پروپاگاندا و میراث فرهنگی در باربادوس در عصر دیجیتال – فردریک اچ. اسمیت (Frederick H. Smith)
بخش چهارم – پروپاگاندا و سیاست
13. امپراتوری ایالات متحده، پروپاگاندا و سیاست خارجی – دیوید جی. پارک (David J. Park)
14. ماشین پروپاگاندای دولت: اطلاعات گمراهکننده در ترکیه نوین – یسیم کاپتان (Yesim Kaptan) و پل هاریداکیس (Paul Haridakis)
15. جنگ اطلاعات و ارتباطات: رویکرد میانفرهنگی – جولیانا رووینسکایا (Juliana Rovinskaya)
بخش پنجم – پروپاگاندا و همهگیری کووید۱۹
16. پروپاگاندا ضدچینی در رسانههای غربی در دوران همهگیری کووید-۱۹ – سان لیزو (Sun Lizhou)
17. تحلیل شبکه معنایی «سرزنش اجتماعی» در دوران کرونا در ایران – حمید عبداللهیان و سولا صلاح
18. آیا سینمای هند ابزار پروپاگاندا است؟ مطالعه موردی فیلم بحثبرانگیز «داستان کرالا» (Kerala Story) – نووینا چاکراورتی (Noveena Chakravorty)
بخش ششم – پروپاگاندا و انتخابات
19. دموکراسی در عصر بصری – استفانی لمسترز (Stephanie LeMasters)
20. انتخابات ریاستجمهوری در روسیه و آمریکا: اطلاعات رسانهای در برابر اطلاعات نادرست – نادژدا گرییدینا (Nadezhda Greydina)
در ادامه با #شارا همراه باشید:
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
◽️
#پروپاگاندا, #عصر_دیجیتال, #رسانه, #اخبار_جعلی, #اطلاعات_نادرست, #اطلاعات_گمراهکننده, #جنگ_رسانهای, #ارتباطات_بینالمللی, #یحیی_کمالیپور, #سیاست, #Propaganda, #Media, #FakeNews
نظر بدهید