پاسخ سنجیده و شفاف به افکار عمومی در هر شرایطی شرط موفقیت روابط عمومی‌هاست
دکتر حمید صبری در ششمین اجلاس کارگروه تخصصی روابط عمومی و رسانه بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان شرقی

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ششمین اجلاس کارگروه علمی روابط‌عمومی و رسانه بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با حضور صاحب‌نظران، اساتید، مدیران نخبه روابط عمومی و رسانه در سالن کنفرانس شرکت پگاه آذربایجان و با سخنرانی تصویری استاد پروفسور باقر ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات، برگزار شد.

در این اجلاس، دکتر حمید صبری، رئیس کارگروه روابط‌ ‌عمومی و رسانه بنیاد نخبگان استان، طی سخنانی ویژگی‌های علمی و عملی روابط‌عمومی موفق و در تراز نخبگانی را برشمرد و اظهار داشت: «موفقیت روابط‌عمومی‌ها در برقراری ارتباط تنها مهارتی است که در هر زمینه کاری هم کاربرد اساسی دارد و هم شما را در عرصه‌های مختلف با دیگران متمایز می‌کند. از سویی، عزیزان روابط‌عمومی اگر نتوانند صمیمیت و مهر خود را به نمایش بگذارند، قطعاً افکار عمومی و مخاطبان شایستگی و برجسته بودن شما را باور نخواهند داشت.»

مؤلف دایره‌المعارف روابط ‌عمومی‌ ایران، پاسخ سنجیده، به‌موقع و شفاف به افکار عمومی را در هر وضعیتی شرط موفقیت روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها دانست و تاکید نمود که رسانگران و روابط‌عمومی‌ها می‌بایست از رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌های ابزاری به سمت و سوی رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌های انتقادی و گفتگو محور حرکت کنند.

حمید صبری بازاندیشی و بازتعریف جدید از روابط‌عمومی‌ها را یک نیاز عنوان کرد و افزود: «امروز روابط‌عمومی‌ها یک نهاد فراتر از این است که فقط انتقال پیام و اطلاعات به افکار عمومی باشد.»
وی ادامه داد که مدیران روابط‌عمومی‌ها باید توجه داشته باشند که اگر در سازمان خود میزان سرمایه اجتماعی و مؤلفه‌های آن پایین باشد، در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت و در وضعیت نامطلوبی به نام «تله اجتماعی» گرفتار خواهند شد. این تله اجتماعی امروز آفت بزرگی است.

ایشان در پایان سخنان خود مسئله محوری را در روابط‌عمومی‌ها یک اصل علمی خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط‌عمومی‌های آینده‌نگر و آینده‌پژوه می‌بایست هوشمندی در حل مسائل ارتباطی داشته باشند و افق‌شناسی سازمان را تقویت نمایند.

انتهای پیام/