شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || رسانههای اجتماعی همیشه در حال تغییر و تحول هستند و این هفته نیز تغییرات بزرگی در پلتفرمهای مختلف رخ داده است که بیشتر این تغییرات تمرکز خود را بر دادن کنترل بیشتر به سازندگان محتوا گذاشتهاند. این بهروزرسانیها شامل ویژگیهای جدید در اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و سایر پلتفرمها است که به سازندگان و برندها امکان تعامل بهتر با مخاطبان خود را میدهند.
اینستاگرام
اینستاگرام در حال آزمایش دو فیلتر جدید برای Reels است که به کاربران این امکان را میدهد تا محتوا را بر اساس جدیدترین یا پربازدیدترین پستها مرتب کنند. این ویژگیها از طریق یک فلش رو به بالا در برگه Reels در دسترس هستند. بهعلاوه، اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Storylines است که به دوستان اجازه میدهد تا داستانهای مشترک را در پستهای خود ایجاد کنند و روایتهای مشترکی از رویدادهای مختلف بسازند. ویژگی دیگری که اینستاگرام ارائه کرده، Blend for Reels است که به کاربران و دوستانشان این امکان را میدهد که یک فید مشترک از ویدیوهای توصیهشده بر اساس علایق مشترک بسازند.
لینکدین
لینکدین در حال گسترش برنامه Wire است که به برندها این امکان را میدهد تا تبلیغات ویدیویی را در کنار محتوای ناشران معتبر مانند Barron’s، Bloomberg، Business Insider، Forbes و The Wall Street Journal قرار دهند. این برنامه به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تبلیغات ویدیویی خود را قبل از پخش محتوای ناشران، در ابتدای کلیپها نمایش دهند.
تیکتاک
تیکتاک با معرفی ویژگیهای جدیدی مانند فهرست حذف ویدیو و فهرست حذف فید نمایه، به برندها این امکان را میدهد که کنترل بیشتری بر مکان نمایش تبلیغات خود داشته باشند. همچنین، تیکتاک در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Footnotes است که به کاربران این امکان را میدهد تا یادداشتهایی به ویدیوهای خود اضافه کنند و دیگر کاربران میتوانند به این یادداشتها رأی دهند.
یوتیوب
یوتیوب در حال گسترش برنامه Hype است که به سازندگان نوظهور کمک میکند تا ویدیوهایشان را بیشتر به نمایش بگذارند. این برنامه به سازندگان با 500 تا 500000 مشترک این امکان را میدهد که امتیازهای هایپ را برای افزایش دسترسی ویدیوهای خود به دست آورند.
این تغییرات و بهروزرسانیها نشاندهنده روندی است که پلتفرمهای اجتماعی به سمت دادن کنترل بیشتر به سازندگان محتوا و برندها پیش میبرند تا ارتباطات خود را با مخاطبان بهبود بخشند.
نوشته کیسی ولدون، 22 آوریل 2025
منبع: PR
انتهای پیام/
نظر بدهید