وبینار «مدیریت استراتژیک روابط‌ عمومی در اکوسیستم ایران با استاندارد جهانی» برگزار شد

وبینار «مدیریت استراتژیک روابط‌عمومی در اکوسیستم ایران با استاندارد جهانی» طی روزهای ششم و هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و با ارائه حمید شکری خانقاه برگزار شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| وبینار «مدیریت استراتژیک روابط‌عمومی در اکوسیستم ایران با استاندارد جهانی» طی روزهای ششم و هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و با ارائه حمید شکری خانقاه برگزار شد.

دکتر حمید شکری خانقاه، با اشاره به اینکه این دوره در جلسه‌ای تعاملی با حضور مدیران و علاقه‌مندان روابط عمومی با طرح آخرین دستاوردها در زمینه روابط عمومی مورد بحث قرار گرفت، گفت:روابط عمومی راهبردی در مسیر جهانی قرار دارد و استاندارد های جهانی بر روابط عمومی کلیشه ای و بومی غلبه می کند.


دبیر کل همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی ادامه داد :تعاملی شدن، بر خط بودن، کنشگری و همه گیری ارتباطات، تسهیل گری روابط مردم و سازمان را سرعت می بخشد، معیارهای جهانی روابط عمومی در سازمان ها به یک “پاندمی روابط عمومی یکپارچه” جهانی تبدیل می شود.روابط عمومی آینده به معیار ها و استانداردهای جهانی نزدیک تر می شود.

شکری خانقاه نویسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استانداردهای جهانی اظهار داشت: در این وبینار تخصصی شش ساعته، آخرین دستاوردها و پژوهش های تحقیقاتی در حوزه «روابط عمومی با استانداردهای جهانی» برای توانمند سازی شرکت‌کنندگان به ارائه برنامه راهبردی ارتباطی برای تضمین موفقیت روابط عمومی‌سازمان‌های شرکت کننده به اشتراک گذاشته شد.

وی بیان داشت: در این دوره مراحل پنجگانه فرآیند مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، چگونگی تبیین ماموریت و چشم انداز، تعریف جدید سواد از نظر یونسکو، مدل روابط عمومی سه سطحی، اصول و مراحل طراحی و تدوین یک برنامه راهبردی ارتباطی در روابط عمومی بود.

دکتر حمید شکری خانقاه با اشاره به مفهوم تازه «سواد» تصریح کرد: در تعریف جدید یونسکو، توانایی ایجاد تغییر، ملاک باسوادی قرارگرفته است؛ لذا در روابط عمومی نیز شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از دانش و آموخته‌هایش و با بهره گیری از تاکتیکها و تکنیهای اقناعی و رسانه ای تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند. این استاد دانشگاه در تاکید بر این نکته گفت : صرف دانستن یک موضوع، به معنای عمل به آن نیست. روابط عمومی مدیریت هوشمندانه ارتباطات انسانی است که با مهارت‌ها و دانش‌آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار و موثر در زندگی دیگران شود، در چنین شرایطی می‌توان گفت این روابط عمومی خود را با استانداردهای جهانی منطبق کرده و از اثر گذاری و کارآمدی لازم برخوردار است

نویسنده کتاب استانداردهای جهانی روابط عمومی گفت: با توجه به تعاملی بودن این دوره، مطالب و سوژه‌های متنوعی در آن مطرح شد.

گفتنی است؛ دکتر حمید شکری خانقاه، مدرس این دوره، «استاد دانشگاه»، نویسنده کتاب «روابط عمومی ایرانی با استانداردهای جهانی» و دبیرکل همایش «استانداردهای جهانی روابط عمومی» است.