شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || متا در حال برنامهریزی برای گسترش استفاده از چت رباتهای هوش مصنوعی خود است و قصد دارد کسبوکارها را جذب کند تا از این فناوری برای راهاندازی و اجرای چت رباتها در مسنجر و واتساپ استفاده کنند. این چت رباتها به عنوان ابزاری برای ارائه پشتیبانی مشتری، ارائه اطلاعات و توصیههایی که منجر به فروش میشود، معرفی شدهاند.
با این حال، برخی از کسبوکارهایی که این چت رباتها را آزمایش کردهاند، از آن شکایت دارند و عنوان کردهاند که این رباتها ممکن است ماهها طول بکشند تا صدای برند را به درستی شبیهسازی کنند. همچنین، این رباتها از تعاملات انسانی بین کسبوکارها و مشتریان آنها درس نمیگیرند. این در حالی است که رقبای دیگر مانند استارتآپ Gorgias میگویند که چت رباتهای آنها میتوانند از همان ابتدا صدای برند را یاد بگیرند و بهسرعت تغییرات لازم را در سفارشات اعمال کنند.
این چالشها منعکسکننده مشکلات متا در فروش نرمافزار به کسبوکارها هستند، به ویژه در عرصهای که این شرکت بهطور تاریخی با آن درگیر بوده است. این شرکت پیش از این نتایج مختلفی از تلاشهای خود در جذب کسبوکارها برای استفاده از مدل هوش مصنوعی خود یعنی Llama داشته است.
متا در حال حاضر چت رباتهای تجاری خود را در اکتبر 2023 آزمایش کرد و این سرویس را در زبانهای انگلیسی و اسپانیایی عرضه کرده است. هدف از این تلاشها، تسهیل ارتباط بین کسبوکارها و مشتریان از طریق پلتفرمهای پیامرسان است. متا همچنین در تلاش است تا برای مشاغل در بازارهایی مانند آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین که مردم در این مناطق بیشتر از پیامرسانها برای برقراری ارتباط با کسبوکارها استفاده میکنند، ابزارهایی برای استفاده بهتر از دادهها و تبلیغات ارائه دهد.
این تلاشها نشاندهنده عزم متا برای رقابت با سایر غولهای فناوری در بازار چت رباتهای تجاری است، اما هنوز چالشهایی در راه اجرای موفقیتآمیز این تکنولوژیها وجود دارد.
نویسنده: جان ویکتور
تاریخ انتشار: 4 مارس 2025
منبع انگلیسی: The Information
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید