شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- اگر رسانه اجتماعی راهی برای صحبت با مخاطبان شماست، آنگاه استراتژی شما به اندازه ای خوب است که می توانید از آن برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. با دقت برنامه ریزی کنید، خلاق باشید، محتوای عالی تولید کنید به گونه ای که هیچ نشانی مبنی بر اینکه شما بخش بندی ویژه ای برای مخاطبان دارید در آن مشاهده نشود. در این حالت کار شما برای همه عالی است. چراکه قبل از اینکه بخواهید محتوا تولید کنید، باید ابتدا گوش دهید.
هر گفتگوی خوبی با گوش دادن شروع می شود. توانایی گوش دادن و نظارت بر کانال های رسانه اجتماعی شما را قادر می سازد که ارزیابی دقیقی از محتوای خود داشته باشید و بدانید که چگونه باید آن را تنظیم کنید و در طول گردش کار آن را بهبود بخشید.
اما باید چه چیزهایی را بشنوید؟ آسان است که بگوییم گوش دادن بسیار مهم است اما شناسایی اهداف برای گوش کردن بسیار دشوار است.
لورن فریدمن سرپرست توانمندسازی ادوبی، هفت هدف متفاوت را برای گوش دادن به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی معرفی کرد. بر این اساس ما به مخاطبان خود برای اهداف زیر گوش می دهیم:
1. رادار: سیستم هشدار زودهنگام در خصوص کیفیت محصول یا مسائل خدمات.
2. آموزش: آموختن درباره کلمات کلیدی مشتریان برای اجرای بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو (سئو و اس ای ام.)
3. پیگیری: پیگیری گفتگوها از طریق چرخه حیات یک کمپین.
4. شناسایی: شناسایی سایت ها، نقطه نظرات کلیدی و همکاران اثرگذار برای تعامل.
5. پشتیبانی: ارائه اطلاعات یا پاسخ به سوالاتی که مشتریان آنلاین مطرح می کنند. در مکان هایی از قبیل انجمن ها.
6. افکار: رسیدن به ایده هایی برای نوآوری در کالاها، خدمات و بازاریابی.
7. اتصال: اتصال به اثرگذاران صنعت و ساخت روابط.
|
نظر بدهید