هفت ایده خبری که روزنامه نگاران از متخصصین روابط عمومی می خواهند

نویسنده: استیو گلدشتاین ترجمه : سحر بشارتی راد – در گردهمایی اخیر انجمن روابط عمومی آژانس های تبلیغاتی آمریکا که در نیویورک برگزار شد، سوزان ورانسیا، خبرنگار بخش تبلیغاتی و بازاریابی روزنامه وال استریت، باب سافیان، سردبیر و مدیر عامل انجمن فاست، و لارا پتریکا خبرنگار اخبار یو اس ای تودی، مطالبی را که تمایل دارند متخصصین روابط عمومی به آنها ارایه دهند مطرح نمودند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) یکی از عمده ترین اشتباهاتی که در هر مذاکره صورت می پذیرد صرفاً توجه به نیازها و نگرانی های شما به جای گوش سپردن به فرد مقابل و درک نیازهای وی می باشد. شما می توانید به زبانی ساده تر این ارتباط پویا را به شکل ارتباط همزیستی بین پژوهشگر روابط عمومی و روزنامه نگار بازگو نمایید. یکی از اشتباهات دیرینه که متخصصین روابط عمومی در این ارتباط مرتکب می شوند توجه به نیازهای یک برند تجاری یا مشتری و عدم توجه به نیازهای منحصر بفرد روزنامه نگاران است.


در گردهمایی اخیر انجمن روابط عمومی آژانس های تبلیغاتی آمریکا که در نیویورک برگزار شد، سوزان ورانسیا، خبرنگار بخش تبلیغاتی و بازاریابی روزنامه وال استریت، باب سافیان، سردبیر و مدیر عامل انجمن فاست، و لارا پتریکا خبرنگار اخبار یو اس ای تودی، مطالبی را که تمایل دارند متخصصین روابط عمومی به آنها ارایه دهند مطرح نمودند.


1- شناخت مصرف کننده: مطالعات در رابطه با رفتار مصرف کننده.


2- جزییات پشت صحنه: به عنوان مثال جزئیاتی در ارتباط با گردهمایی های پیش از ائتلاف– مواردی همچون اینکه افراد چه عنوان کرده اند و یا چه غذایی خورده اند.


3- گرایشات غیرمعمول و غیر عادی


4- علت انتخاب یک موضوع، چیزی که نشان دهنده اندک مطالعات مقدماتی متخصصین روابط عمومی قبل از ارائه موضوع است .


5- مطالبی در ارتباط با آنچه که موثر واقع نشده، و یا موضوعاتی که طبق برنامه ریزی ها پیش نرفته است.


6- اطلاعات محرمانه در ارتباط با چگونگی واکنش شرکت ها نسبت به اخبار مهم.


7- مطالبی که تاکنون جای دیگری دیده نشده است.
 

منبع خبر:
http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/05/x-kinds-of-story-ideas-that-reporters-want-from-pr-pros/?hq_e=el&hq_m=2896475&hq_l=10&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع:  https://www.shara.ir/view/11547/هفت-ایده-خبری-که-روزنامه-نگاران-از-متخصصین-روابط-عمومی-می-خواهند