نکته های کاربردی در مدیریت ارتباطات بحران

دکتر فریدون وردی نژاد – کمک به رسانه ها برای ملاقات باطرف های درگیر درموضوع، مانند خانواده های قربانیان وشاهدان که این همکاری و گشودگی می تواند درجریان خبری  تاثیر مثبت بگذارد.

1 – انتخاب نخستین رسانه برای انتشار خبر و تصمیم گیری بهنگام برای توجیه دیگر رسانه ها.

 

2 – انتشار نخستین خبر در کوتاه ترین زمان ممکن پیرامون بحران.

 

3- معرفی سخنگوی بحران.

 

4- گوش فرادادن به سوالات و ابهامات رسانه ها وپاسخگو بودن به آنها.  

 

5-  پیش بینی و برآورد تسهیلات ونیازهای رسانه ها.  

 

6 – توجه به نیاز ارتباط گران و بسط آن.

 

7-  فراهم آوری امکان بازدیدهای پشت صحنه برای رسانه ها از اقدامات و واکنش های فوق العاده که نسبت به موضوع انجام گرفته است.

 

8- کمک به رسانه ها برای ملاقات با طرف‌های درگیر در موضوع، مانند خانواده های قربانیان و شاهدان که این همکاری و گشودگی می تواند در جریان خبری تاثیر مثبت بگذارد.

 

9- سازماندهی تورهای رسانه یی برای خبرنگاران، پیرامون مسولیت ها و وظایف آنان بگونه ای دوستانه و غیر آمرانه تا نسبت به حساسیت های شرایط  بحران آشنا شده و از نقش خطیر خود کمک به حل بحران آگاه شوند.

 

10- توجه ودقت کافی نسبت به این امر که رسانه ها برای انجام وظیفه  خود نیازمند کمک و مساعدت ونه  کنترل و حذف هستند.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)