استارتاپها باید بایدها و نبایدهای روابط عمومی را بدانند, از تعریف مخاطب و پیامرسانی واضح تا سرمایهگذاری در برندینگ شخصی, برای جذب سرمایه و افزایش دیدهشدن.
نویسنده: Marc Lutz
تاریخ انتشار: 10 October 2025
منبع: Idaho Business Review
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یک زمان بود که Full Swing Public Relations خودش یک استارتاپ بود, در سال 2019 راهاندازی شد, و از آن زمان موفقیتهای متعددی کسب کرده است, سالانه رشد کرده و مشتریان بیشتری را پشتیبانی میکند و هفت کارمند در آیداهو و دیگر ایالتها استخدام کرده است.
همبنیانگذار و مالک Caitlin Copple و شریک مدیریتی Holly Conti میدانند چه باید کرد تا مشتریانشان در هر مرحله از فعالیت در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرند, موفقیت همیشه تضمینشده نیست, اما دنبال کردن مشاوره درست روابط عمومی میتواند یک شرکت تازهتأسیس را به پیش ببرد.
بایدها برای استارتاپها در روابط عمومی:
-
مخاطب خود را بشناسید, مشتری یا کاربر هدف را عمیقاً درک کنید, اینکه به چه کسی اعتماد دارند, چگونه خبر دریافت میکنند و چه چیزی آنها را به خرید ترغیب میکند.
-
پیامرسانی واضح داشته باشید, همه اعضای تیم باید پیامهای کلیدی و معرفی کوتاه استارتاپ را به زبان انسانی و نه تکنولوژیک ارائه دهند.
-
تعریف کنید موفقیت در روابط عمومی برای استارتاپ شما چه معنایی دارد, پیش از همکاری با آژانس.
-
خستهکننده نباشید, آژانس باید بر اساس صنعت, رقبا و دستاوردهای شما انتظارات واقعبینانه تنظیم کند.
-
اقدام مشخص (Call To Action) تعریف کنید, از ثبتنام در خبرنامه تا دانلود رایگان, باید نوعی تبدیل قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
-
در برندینگ شخصی و آموزش رسانهای برای بنیانگذاران سرمایهگذاری کنید.
-
فریب نخورید, یک حامی در شبکه یا هیئت مدیره پیدا کنید تا مطمئن شوید سطح خدمات و نتایج دریافت میکنید.
-
خود خبر باشید, نه اینکه برای پوشش خبری التماس کنید, ارزش افزوده برای مخاطب روزنامهنگار فراهم کنید.
-
به کارشناس روابط عمومی خود کمک کنید, با تمرین مصاحبه و استخراج محتوای تازه, زوایای جدیدی برای ارائه پیدا کنید.
نبایدها برای استارتاپها در روابط عمومی:
-
انتظار نداشته باشید کارشناس روابط عمومی یک جادوگر باشد, محصول حداقلی ضروری است.
-
خستهکننده نباشید, آنچه در صنعت شما گفته نمیشود یا منحصر به فرد است را بیان کنید.
-
اگر بودجه ندارید, روی روابط عمومی سرمایهگذاری نکنید. موفقترین مشتریان حداقل یک سال برای سرمایهگذاری زمان دارند.
-
تنها به «ارتباطات رسانهای» تکیه نکنید, محتوا باید خبرساز باشد تا از سر و صدا عبور کند.
استارتاپها با استفاده درست از روابط عمومی میتوانند سرمایهگذاران را جذب کنند, دیده شوند, و موفقیت بلندمدت تجاری بسازند.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمانهای مختلف، میتوانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.
…………… شارا را در لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام دنبال کنید ……………
انتهای شارا/

نظر بدهید