شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در این گزارش، یافتههای نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو از نوجوانان آمریکایی در مورد استفاده از رسانههای اجتماعی، اینترنت و مالکیت دستگاه را بررسی میکنیم. این نظرسنجی در 26 سپتامبر تا 23 اکتبر 2023، در میان 1453 نوجوان 13 تا 17 ساله انجام شد.
یافتههای کلیدی
– یوتیوب، تیکتاک، اسنپچت و اینستاگرام همچنان پرکاربردترین پلتفرمهای آنلاین در میان نوجوانان آمریکایی هستند.
– سهم نوجوانانی که از این پلتفرمها استفاده میکنند از بهار 2022، زمانی که مرکز آخرین بار در مورد این موضوعات نظرسنجی کرد، نسبتاً ثابت مانده است.
– نوجوانان مسنتر از نوجوانان جوانتر از بسیاری از پلتفرمهایی که در مورد آنها سؤال شده است استفاده میکنند، از جمله اینستاگرام، اسنپچت، فیسبوک، توییتر، تیکتاک و ردیت.
– نوجوانان اسپانیاییتبار بیشتر از نوجوانان سیاهپوست یا سفیدپوست از تیکتاک و اسنپچت استفاده میکنند.
– نوجوانان سفیدپوست بیشتر از نوجوانان سیاهپوست یا اسپانیاییتبار از فیسبوک استفاده میکنند.
– نوجوانان خانواده هایکمدرآمد بیشتر از نوجوانان خانوادههای پردرآمد از تیکتاک و فیسبوک استفاده میکنند.
– نوجوانان خانوادههای پردرآمد بیشتر از نوجوانان خانواده هایکمدرآمد از ردیت استفاده میکنند.
– نزدیک به نیمی از نوجوانان میگویند که «تقریباً دائماً» از اینترنت استفاده میکنند.
– بیش از نه از هر ده نفر میگویند که حداقل روزانه از اینترنت استفاده میکنند.
– نوجوانان اسپانیاییتبار و سیاهپوست بیشتر از نوجوانان سفیدپوست تقریباً دائماً از اینترنت استفاده میکنند.
– نوجوانان مسنتر از نوجوانان جوانتر تقریباً دائماً از اینترنت استفاده میکنند.
– بیشتر نوجوانان به یک تلفن هوشمند، یک کامپیوتر رومیزی یا لپتاپ، یا یک کنسول بازی دسترسی دارند.
– مالکیت گوشی های هوشمند در میان نوجوانان با جنسیت، سن، نژاد و قومیت و زمینههای اقتصادی تقریباً جهانی است.
– مالکیت تبلت نیز در میان نوجوانان خانوادههایکمدرآمد کمتر رایج است.
– اکثر پسران و دختران نوجوان گزارش میدهند که به کنسول بازی در خانه دسترسی دارند، اما پسران بیشتر از دختران این را میگویند.
یافتههای این نظرسنجی نشان میدهد که نوجوانان آمریکایی همچنان از رسانههای اجتماعی، اینترنت و دستگاههای دیجیتال با نرخ های بالایی استفاده میکنند. این یافتهها با تحقیقات قبلی که نشان میدهد نوجوانان از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با دوستان و خانواده، یادگیری چیزهای جدید و سرگرمی استفاده میکنند، مطابقت دارد.
یافتههای این نظرسنجی همچنین نشان میدهد که تفاوتهای جمعیتی در نحوه استفاده نوجوانان از رسانههای اجتماعی، اینترنت و دستگاههای دیجیتال وجود دارد. به عنوان نمونه، نوجوانان اسپانیاییتبار بیشتر از نوجوانان سیاهپوست یا سفیدپوست از تیکتاک و اسنپچت استفاده میکنند. نوجوانان خانوادههای کمدرآمد نیز بیشتر از نوجوانان خانوادههای پردرآمد از تیکتاک و فیسبوک استفاده میکنند.
این تفاوتهای جمعیتی نشان میدهد که تجربه نوجوانان از رسانههای اجتماعی، اینترنت و دستگاههای دیجیتال پیچیده و چند وجهی است. این عوامل متعددی از جمله نژاد و قومیت، سن، جنسیت و زمینه اقتصادی میتوانند بر نحوه استفاده نوجوانان از این فناوریها تأثیر بگذارند.
به گزارش شارا به نقل از مرکز تحقیقات پیو، این یافتهها برای سیاستگذاران، مدارس و والدین که به دنبال درک بهتر نحوه استفاده نوجوانان از رسانههای اجتماعی، اینترنت و دستگاههای دیجیتال هستند، مهم است. این یافتهها میتواند به آنها کمک کند تا سیاستهایی را توسعه دهند که از سلامت و رفاه نوجوانان حمایت کند.
منبع: pewresearch
انتهای پیام/
|
نظر بدهید