0
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا

نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌ها در منطقه آزاد ماکو؛ آغاز هم‌افزایی برای ارتقای جایگاه و انسجام اطلاع‌رسانی

۲۹ مرداد ۱۴۰۴

چهار گام کلیدی برای تبدیل شرکای کانال به طرفداران وفادار برند

۲۹ مرداد ۱۴۰۴

بخشنامه وزارت تعاون برای مقابله با «باج نیوزها» و ساماندهی همکاری سازمان‌های وابسته با رسانه‌ها

۲۹ مرداد ۱۴۰۴

وزارت تعاون با بخشنامه‌ای در هفت بند به جنگ باج‌نیوزها رفت

۲۹ مرداد ۱۴۰۴
شارا شارا
0
شارا شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0

نهم تیر، روز جهانی رسانه‌های اجتماعی؛ صدا یا صداپوش؟

1 دقیقه حداقل زمان مطالعه ۰۹ تیر ۱۴۰۴
پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نهم تیرماه (۳۰ ژوئن) در تقویم جهانی به نام «روز رسانه‌های اجتماعی» شناخته می‌شود؛ روزی برای بزرگداشت پلتفرم‌هایی که توانسته‌اند مرزهای جغرافیایی را از میان بردارند، جوامع پراکنده را به هم نزدیک کنند و بستری برای شکل‌گیری جنبش‌های مدنی، کمپین‌های آگاهی‌بخش، و روایت‌های شخصی فراهم آورند.

رسانه‌های اجتماعی از ابزاری ساده برای اشتراک‌گذاری عکس و متن، به یکی از ستون‌های اصلی ارتباطات معاصر تبدیل شده‌اند؛ ستون‌هایی که اکنون همزمان نقش رسانه، بازار، آرشیو حافظه جمعی و حتی میدان اعتراض دارند. از جنبش‌های عدالت‌خواهانه جهانی گرفته تا روایت‌های محلی از بحران‌های زیست‌محیطی، همه و همه اکنون از دل هشتگ‌ها و استوری‌ها می‌جوشند و منتشر می‌شوند.

اما در دل این تحسین، پرسشی اساسی نهفته است: آیا ما کاربران آگاه و مسئول این بسترها هستیم، یا تنها خوراک‌خوارانی منفعل در برابر موج‌هایی که توسط الگوریتم‌ها، تبلیغات هدفمند و اتاق‌های پژواک طراحی شده‌اند؟ رسانه اجتماعی اگرچه ابزار آزادی است، اما بی‌تردید می‌تواند به دام سانسور هوشمند، اعتیاد اطلاعاتی و خشونت گفتاری نیز بدل شود.

امروز، به‌جای صرفاً جشن گرفتن، می‌توان این روز را به فرصتی برای تأمل جمعی تبدیل کرد: برای بازنگری در سبک مصرف، مسئولیت در بازنشر، و بازتعریف حضور فعال در فضایی که هر روز بیش از پیش، بخشی از زیست فردی و جمعی ما را در بر می‌گیرد.

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند صدای ما باشند، اگر ما صدای خود را با آگاهی، اخلاق و خرد جمعی بسازیم. در غیر این صورت، تنها پژواکی از چیزی می‌شویم که دیگران می‌خواهند بشنویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=39672

ارسال به
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر ارسال به واتس آپ ارسال به واتس آپ اشتراک گذاری در لینکدین ارسال به تلگرام
قبلی روابط عمومی؛ صدای سازمان، صداقت با جامعه
شهریار صابری مدیر اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران
بعدی روابط عمومی در خط مقدم دیپلماسی نرم؛ روایت‌سازی، بازسازی اعتماد و مقابله با جنگ رسانه‌ای
نویسنده: علی بلدی | کارشناس ارشد روابط بین‌الملل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان

نظر بدهید

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید

چهارده − دو =

جدیدترین مطالب

  • نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌ها در منطقه آزاد ماکو؛ آغاز هم‌افزایی برای ارتقای جایگاه و انسجام اطلاع‌رسانی
    نخستین نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت با هدف هم‌افزایی، انسجام و ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها برگزار شد و تشکیل شورای روابط عمومی منطقه آزاد ماکو در دستور کار قرار گرفت.
  • چهار گام کلیدی برای تبدیل شرکای کانال به طرفداران وفادار برند
    چهار مرحله کلیدی برای تبدیل شرکای کانال به طرفداران وفادار برند را بیاموزید؛ از تعامل اولیه تا حمایت‌گری و تعهد احساسی، با روش‌های علمی و پایدار.
  • بخشنامه وزارت تعاون برای مقابله با «باج نیوزها» و ساماندهی همکاری سازمان‌های وابسته با رسانه‌ها
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای هفت‌گانه، سازمان‌های وابسته را موظف به رعایت انضباط مالی، شفافیت رسانه‌ای و پرهیز از همکاری با شبه‌رسانه‌ها و «باج نیوزها» کرد.
  • وزارت تعاون با بخشنامه‌ای در هفت بند به جنگ باج‌نیوزها رفت
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور این بخشنامه‌، سازمان‌های وابسته را موظف به رعایت شفافیت مالی، پرهیز از همکاری با شبه‌رسانه‌ها و تقویت نظم در تعاملات رسانه‌ای کرد.
  • خبر فوری: وحشت از هوش مصنوعی به اوج خود رسیده است
    هوش مصنوعی در حال تغییر عمده‌ای در روابط عمومی است و برای جلب اعتماد باید به انسان‌ها، تأثیرات انسانی و نظارت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پذیرش این فناوری باید با شفافیت و آمادگی برای گفتگوهای داخلی همراه باشد.
  • شکایت تازه علیه کرول: اختلاف ۱۰۰ میلیون دلاری در ارزش‌گذاری آلفونسو به سود ال‌جی
    📌 دعوای حقوقی LG Ads و آلفونسو با شکایت تازه علیه کرول بر سر کم‌ارزش‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری وارد مرحله‌ای جدید شد.
  • کنترل مدت «تفکر» در جی‌پی‌تی-۵ (GPT-5) حالا در اختیار شماست
    📌 با جی‌پی‌تی-۵ (GPT-5) حالا می‌توانید انتخاب کنید: پاسخ سریع می‌خواهید یا پاسخی عمیق‌تر با زمان تفکر بیشتر.
  • ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی توسط معاون وزیر نفت
    صنعت پتروشیمی با تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی مسئولیت اجتماعی، گامی در جهت شفافیت، همگرایی و پایش مستمر طرح‌های توسعه‌ای و اجتماعی برداشت.
  • ۲۰ راهکار تخصصی برای استفاده کسب‌وکارهای نوپا از روابط‌عمومی برای رشد سریع
    روابط‌عمومی می‌تواند از روز اول، موتور رشد و اعتبار برند شما باشد.
  • بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • عضویت در بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • ارسال خبر به شارا
  • عکس های روابط عمومی
  • ویدئوی های روابط عمومی
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • اخبار روابط عمومی
  • مقالات روابط عمومی
  • تازه های نشر روابط عمومی
  • انتصابات روابط عمومی
  • جهان روابط عمومی
  • ارتباطات و روزنامه نگاری
  • اخبار بانک و بیمه
  • روابط‌ عمومی
  • روابط عمومی ایرانی
  • فناوری نو و هوش مصنوعی
  • مسئولیت اجتماعی و ESG
  • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
  • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
  • فروشگاه روابط عمومی
  • کنفرانس بین ‌المللی روابط عمومی ایران
  • جشنواره مردم داری ایران
  • جوایز صنعت روابط عمومی ایران
  • اجلاس ملی مدیران روابط‌ عمومی
  • رخداد ملی روابط‌ عمومی
  • روز جهانی روابط‌ عمومی
  • جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی
شارا شارا
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است. © 2024– 2015