نقش و تاثیر رسانه های اجتماعی در صنعت روابط عمومی مدرن

متخصصان روابط عمومی دائما” در پی برقراری ارتباط و شنیدن نظرات و موارد مشتریان سازمان شان هستند که همواره در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند . بنابراین بر مدیران و کارشناسان روابط عمومی است تا از مزایای رسانه های اجتماعی استفاده کرده و آنها را بخشی از جدائی ناپذیر از امور کاری خود و ارائه خدمات در مدیریت رسانه ای اجتماعی بدانند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) استفاده از رسانه های اجتماعی بطرز چشمگیری تغییر کرده است. مردم بطور گسترده ای با این رسانه ها ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند.


طبق یافته های سال 2015 توسط مرکز تحقیقات PEW تقریبا دو سوم بزرگسالان در کشور آمریکا (65%) از سایت های شبکه اجتماعی استفاده می کنند و 7% نیز از سیستم های ردیابی رسانه های اجتماعی مانند موتور های جستجوگر بطور سیستماتیک در سال 2005 استفاده کرده اند.


رسانه های اجتماعی نه تنها بر افراد بلکه برروی برندها – علامتهای تجاری – نیز در صنایع مختلف تاثیر زیادی داشته اند، چراکه آنها – صنایع – راههای جدیدی را با استفاده از استراتژیهای نوین بازاریابی برای جذب مخاطب و وفاداری مشتریان به خود انتخاب کرده اند.


روابط عمومی نیز از این امر مستثنی نیست زیرا متخصصان روابط عمومی دائما” در پی برقراری ارتباط و شنیدن نظرات و موارد مشتریان سازمان شان هستند که همواره در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند . بنابراین بر مدیران و کارشناسان روابط عمومی است تا از مزایای رسانه های اجتماعی استفاده کرده و آنها را بخشی از جدائی ناپذیر از امور کاری خود و ارائه خدمات در مدیریت رسانه ای اجتماعی بدانند.


روابط عمومی ها می بایست از کلیه رسانه های اجتماعی اعم ازسیستم هائی مانند گوگل ،گوگل ، اینستاگرام، تلگرام ، واتس اپ و اپلیکیشن ها ( برنامه های کاربردی ) در موقعیت های مختلف کاری بنابر ضرورت استفاده نماید.


و در خاتمه باید بگوییم رسانه های اجتماعی ابزار بزرگی هستند و کسانی که می توانند از آن ها استفاده کنند همیشه از کسانی که نمی خواهند از آنها استفاده کنند چندین گام جلوتر هستند.


   ترجمه و تدوین: محمدباقر سبط الشیخ  مدیرروابط عمومی معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و روانشناس

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)