شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– استفاده از رسانه های اجتماعی بطرز چشمگیری تغییر کرده است. مردم بطور گسترده ای با این رسانه ها ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات را به اشتراک می گذارند.
طبق یافته های سال 2015 توسط مرکز تحقیقات PEW تقریبا دو سوم بزرگسالان در کشور آمریکا (65%) از سایت های شبکه اجتماعی استفاده می کنند و 7% نیز از سیستم های ردیابی رسانه های اجتماعی مانند موتور های جستجوگر بطور سیستماتیک در سال 2005 استفاده کرده اند.
رسانه های اجتماعی نه تنها بر افراد بلکه برروی برندها – علامتهای تجاری – نیز در صنایع مختلف تاثیر زیادی داشته اند، چراکه آنها – صنایع – راههای جدیدی را با استفاده از استراتژیهای نوین بازاریابی برای جذب مخاطب و وفاداری مشتریان به خود انتخاب کرده اند.
روابط عمومی نیز از این امر مستثنی نیست زیرا متخصصان روابط عمومی دائما” در پی برقراری ارتباط و شنیدن نظرات و موارد مشتریان سازمان شان هستند که همواره در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنند . بنابراین بر مدیران و کارشناسان روابط عمومی است تا از مزایای رسانه های اجتماعی استفاده کرده و آنها را بخشی از جدائی ناپذیر از امور کاری خود و ارائه خدمات در مدیریت رسانه ای اجتماعی بدانند.
روابط عمومی ها می بایست از کلیه رسانه های اجتماعی اعم ازسیستم هائی مانند گوگل ،گوگل ، اینستاگرام، تلگرام ، واتس اپ و اپلیکیشن ها ( برنامه های کاربردی ) در موقعیت های مختلف کاری بنابر ضرورت استفاده نماید.
و در خاتمه باید بگوییم رسانه های اجتماعی ابزار بزرگی هستند و کسانی که می توانند از آن ها استفاده کنند همیشه از کسانی که نمی خواهند از آنها استفاده کنند چندین گام جلوتر هستند.
ترجمه و تدوین: محمدباقر سبط الشیخ مدیرروابط عمومی معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و روانشناس
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید