شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در حوزه بازاریابی B2B، توجه اغلب به سمت اینفلوئنسرهای بزرگ جلب میشود؛ اما امروزه میکرواینفلوئنسرها نیز میتوانند تأثیر قابل توجهی در دستیابی به مخاطبان هدف داشته باشند. این رویکرد به خصوص برای برندهایی که به تازگی در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردهاند، بسیار مفید است.
انی گودورف، معاون اجرایی ارتباطات استراتژیک در شرکت Walker Sands میگوید: «میکرواینفلوئنسرها یک نقطه ورود عالی برای برندها هستند تا ابتدا میزان اثربخشی استراتژی خود را تست کنند و سپس برای توسعه بیشتر این فعالیتها بودجههای بزرگتری اختصاص دهند.»
گودورف میافزاید: «کار کردن با میکرواینفلوئنسرها مشابه کار کردن با خبرنگاران است، زیرا ما میتوانیم با آنها مستقیماً در ارتباط باشیم و این روابط را در طول زمان توسعه دهیم.»
در یک کمپین اخیر، Walker Sands با هدف جلب توجه صاحبان کسبوکارهای کوچک، از طریق اینفلوئنسرهای فعال در شبکههایی مانند لینکدین، اینستاگرام و تیکتاک، موفقیت قابل توجهی کسب کرد. تیم ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی و بررسی کرد که آنها با چه اینفلوئنسرهایی در تعامل هستند. این روش به شناسایی دقیقتر و مؤثرتر اینفلوئنسرها کمک کرد.
شاخصهای اصلی برای اندازهگیری موفقیت کمپین شامل نرخ تعامل، نرخ کلیک، تعداد نظرات و افزایش بازدید و دنبالکنندگان برند در شبکههای اجتماعی بود.
یکی از درسهای مهم این کمپین، اهمیت تدوین بریفهای کوتاه و جذاب بود. در ابتدا بریفها طولانی بودند و باعث کاهش علاقه اینفلوئنسرها میشدند. پس از کوتاه کردن بریفها، مشارکت اینفلوئنسرها افزایش یافت.
همچنین، محتوای ارگانیکی که بدون درخواست مستقیم توسط اینفلوئنسرها تولید میشود، ارزش زیادی برای برند ایجاد میکند. در یک نمونه خاص، اینفلوئنسری از گزارش آماری برند برای تولید محتوا در تیکتاک استفاده کرد که این محتوا به لینکدین نیز منتقل شد و فرصتهای بیشتری برای همکاری ایجاد کرد.
گودورف تأکید میکند که این تجربه نشان داد رسانههای کسبشده (Earned Media) همچنان دارای ارزش زیادی هستند و اینفلوئنسرها خود مخاطبان بالقوهای هستند که باید در برنامهریزی استراتژیک مورد توجه قرار گیرند.
نویسنده: آلیسون کارتر
تاریخ انتشار: ۵ ژوئن ۲۰۲۵
منبع: شرکت Ragan
#روابط_عمومی_در_متن
#سال_هوش_مصنوعی
انتهای پیام/
نظر بدهید