نقش روابط‌عمومی‌ها در تاب‌آوری اجتماعی و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی
روابط‌عمومی‌ها با تقویت امید، شفاف‌سازی، نقد منصفانه و بی‌طرفی، محور تاب‌آوری و همبستگی ملی در مواجهه با بحران‌ها هستند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت در جلسه هم‌اندیشی روابط‌عمومی ادارات این شهرستان با تأکید بر جایگاه اثرگذار رسانه و روابط‌عمومی، آنان را فرماندهان خط مقدم امیدآفرینی، شفاف‌سازی و تاب‌آوری اجتماعی دانست و خواستار نقد سازنده، پرهیز از نگاه جناحی و تقویت همبستگی ملی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، شهناز اسدی‌نیا در نشست هم‌اندیشی روابط‌عمومی ادارات شهرستان با اشاره به اهمیت بی‌بدیل روابط ‌عمومی و رسانه در عصر حاضر گفت: روابط‌عمومی قلب تپنده هر دستگاهی است؛ رسانه‌ها اطلاعات را همانند خون در رگ‌های سازمان پمپاژ می‌کنند، تحلیل می‌نمایند و بازتاب می‌دهند، دیگر زمان آن نیست که روابط‌عمومی فقط در ویترین عملکردها بایستد؛ شما امروز واقعیت‌های جامعه را با نگاهی ژرف و تحلیلی بازگو می‌کنید.

وی افزود: روابط‌عمومی‌ها باید با چشمانی تیزبین و زبانی گویا، فراتر از نگاه‌های سطحی، مشکلات و ظرفیت‌های نهان جامعه را ببینند و منعکس کنند؛ حتی گاه مسائلی را که دیگر ارگان‌ها نمی‌بینند، شما برجسته می‌کنید، این نقش مهم شما، رکن اصلی حکمرانی خوب و شفاف‌سازی در جامعه است.

بخشدار مرکزی پاکدشت با استناد به آیات قرآن کریم، از روابط‌عمومی‌ها خواست تا ضمن حفظ نگاه نقادانه، همواره زبان نرم و محترمانه را در تعامل با مسئولان در پیش گیرند، و باید از منظر نقد منصفانه، نه تخریب یا جانبداری سیاسی، موضوعات را بررسی و نشر داد.

وی تأکید کرد: نقد باید علمی، مستدل و با رعایت اخلاق و حقوق شهروندی باشد؛ خواه مخاطب همفکر شما باشد یا نه. از سوی دیگر، روابط‌عمومی‌ها باید از نگاه‌های سیاسی، جناحی و جنسیتی دوری کرده و واقعیت‌ها را با بی‌طرفی و مسئولیت‌پذیری بازتاب دهند.

بخشدار مرکزی پاکدشت با اشاره به بحران کم‌آبی این روزها گفت: در آستانه دوره‌ای از بحران آبی قرار داریم که اهمیت اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی را دوچندان می‌کند، چرا که شما فرماندهان اصلی تاب‌آوری اجتماعی هستید. و رسانه و روابط‌عمومی با تقویت امید، نشاط و همبستگی ملی می‌توانند نقش مهمی در عبور از بحران‌ها ایفا کند.

وی همچنین یکی از وظایف روابط‌عمومی‌ها را کمک به اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود:
نقش شما در فرهنگ‌سازی الگوی صحیح مصرف نیز باید پررنگ‌تر شود، در کنار این، اطلاع‌رسانی از اقدامات دولت، اگر با بیانی شفاف، منصفانه و دور از حب و بغض همراه باشد، می‌تواند اعتماد و امید را در مردم تقویت کند.

اسدی‌نیا در پایان به اتحاد و همبستگی ملی مردم ایران در تمامی دوره‌ها و عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان ما دو خطای راهبردی کردند؛ اول در برآورد میزان وحدت و اتحاد ملت و دوم در قدرت دفاعی کشور، آنچه بیش از موشک‌ها برایشان ترسناک است، همین انسجام مردم و پیوند ناگسستنی آنان با نظام است و نقش رسانه‌ها در تحکیم این وحدت بی‌بدیل است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالان رسانه‌ای، بر استمرار تلاش جمعی برای افزایش تاب‌آوری، انسجام اجتماعی، نشاط عمومی و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم نیز تأکید کرد.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/