نقش روابط‌عمومی در صنعت گردشگری

روابط‌عمومی به ایجاد یک تصویر مثبت برای یک مکان کمک می‌کند و در عین حال فعالیت‌ها، جاذبه‌ها، رستوران‌ها و رویدادها را تبلیغ می‌کند که طبیعتاً منجر به افزایش بازدیدکنندگان می‌شود.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || صنعت گردشگری به شدت به روابط‌عمومی برای برقراری ارتباط با مردم، کسب تبلیغات و جذب بازدیدکنندگان متکی است. گردشگری نوعی کسب و کار است و مانند هر کسب و کاری باید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کند. روابط‌عمومی با ایجاد روابط مثبت با جامعه محلی و رسانه ها به کسب و کارهای گردشگری کمک می کند تا بازدیدکنندگان را جذب کنند.

روابط‌عمومی برای موفقیت یک تجارت گردشگری بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد آگاهی از یک مقصد، جاذبه یا رویداد خاص می شود. این شکل از ارتباطات به صنعت گردشگری اجازه می دهد تا چهره خود را در جامعه محلی و مناطق بازار هدف افزایش دهد.

هدف اصلی روابط‌عمومی ایجاد روابط مثبت است که باعث ایجاد علاقه در مشاغل مرتبط با گردشگری می شود. بسیاری از جاذبه های توریستی به شدت به تبلیغات دهان به دهان متکی هستند که از طریق کمپین های موثر روابط‌عمومی و استراتژی های بازاریابی ایجاد می شود.

بخش بزرگی از روابط‌عمومی صنعت گردشگری، تبلیغ یک جاذبه یا تصویر مقصد برای گردشگران بالقوه است. روابط‌عمومی گردشگری می تواند برای بازاریابی، تبلیغات، تبلیغات و فروش استفاده شود. همچنین می تواند به عنوان ابزاری برای مدیریت بحران زمانی که مشکلی پیش می آید یا رویدادهای منفی روی برنامه های سفر تأثیر می گذارد، استفاده شود.

در اینجا آمده است که چگونه روابط‌عمومی می تواند کمک کند:

این به افزایش آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد مقصد کمک می کند
همچنین به بازدیدکنندگان کمک می کند تا قبل از رسیدن در مورد پیشنهادات یک منطقه اطلاعات کسب کنند
این به مدیریت انتظارات کمک می کند تا شگفتی های ناامیدکننده کمتری وجود داشته باشد
این به مقصدها کمک می‌کند تا پیام‌های ثابتی را در چندین پلتفرم ارائه دهند


چرا روابط‌عمومی ضروری است
روابط‌عمومی به ساخت، مدیریت و حفظ تصویر مقاصد در صنعت گردشگری کمک می کند. این صنعت با تکیه بر تصاویر مشخص می شود. بنابراین تصویری دقیق از آنچه ارائه می شود باید ترسیم شود.

اطلاعات بیشتر روابط‌عمومی P برای Promise است: آیا با پنجمین P ملاقات کرده‌اید؟


روابط‌عمومی همچنین به برندها اجازه می دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این مهم است زیرا توسعه استراتژی های بازاریابی بلند مدت و کوتاه مدت را ممکن می کند. این معمولاً تأثیری بر جذاب‌تر جلوه دادن یک مقصد دارد.

روابط‌عمومی همه چیز در مورد درک است، و درک یک مقصد توسط یک بازدید کننده بالقوه برای گردشگری کاملاً حیاتی است. اگر مقصدی شهرت بدی داشته باشد، مردم دور خواهند ماند. ساده است روابط‌عمومی برای هر جامعه ای که می خواهد تجارت گردشگری و مهمان نوازی خود را افزایش دهد مهم است.

جامعه ای که یک بحران اخیر مانند طوفان، سیل، سقوط اقتصادی یا یک خبر منفی در مورد جرم و جنایت را تحمل کرده است، اگر کاری برای آن انجام نشود، احتمالاً برای ماه ها شاهد کاهش درآمد گردشگری خواهد بود. در زیر برخی از راه هایی که روابط‌عمومی می تواند کمک کند آورده شده است:

بگذارید مردم بدانند اوضاع تحت کنترل است
بگذارید جهان بداند که جامعه چگونه در حال بهبود است
نشان دهید که چگونه مقصد حتی بهتر از قبل شده است


در این عصر، روابط‌عمومی برای موفقیت هیئت گردشگری بسیار مهم است و می تواند به مناطق بزرگی مانند یک شهر یا ایالت کمک کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

 

روابط‌عمومی به ایجاد یک تصویر مثبت برای یک مکان کمک می‌کند و در عین حال فعالیت‌ها، جاذبه‌ها، رستوران‌ها و رویدادها را تبلیغ می‌کند که طبیعتاً منجر به افزایش بازدیدکنندگان می‌شود.

15 آوریل 2023: وبلاگ روابط‌عمومی 5W
ترجمه: علیرضا شواخی زواره،کارشناس روابط‌عمومی و ارتباطات
شارا: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران