نقش روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی

روابط‌عمومی‌ها برای پیاده ‏سازی و فرهنگ ‏سازی اقتصاد مقاومتی در صحنه پولی- مالی می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه و اطلاع ‏رسانی صحیح و به‌موقع نقش مؤثری را ایفا نمایند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) روابط‌عمومی‌ها برای پیاده ‏سازی و فرهنگ ‏سازی اقتصاد مقاومتی در صحنه پولی- مالی می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه و اطلاع ‏رسانی صحیح و به‌موقع نقش مؤثری را ایفا نمایند.

به گزارش شارا، محمود ترابیان – مدیر روابط عمومی بانک آینده در گفتگو با ستاد خبری نخستین همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری، با اشاره به این مطلب که نظام بانکی، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین بخش‌های اقتصادی کشور است، اظهار داشت: به‌منظور موفقیت رویکرد اقتصاد مقاومتی، نظام بانکی باید حداقل انجام دو وظیفه را در صدر اولویت‌های اجرایی خود قرار دهد.
وی افزود: نخست این‌که با اتخاذ سیاست‌های مدبرانه و عالمانه از ثبات اقتصادی و آرامش نظام پولی کشور صیانت نموده و دیگر آن‌که نقدینگی را جذب کرده و آن را در مسیر تولید ملی، کار‌آفرینی، خود اتکایی و وابستگی کم‌تر اقتصاد به خارج، هدایت و مدیریت نماید.


ترابیان خاطرنشان کرد: به همین دلیل نقش سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی و ارتباطی، به‌خصوص رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در راستای بانکداری اسلامی، بسیار حساس است.
وی در ادامه افزود: روابط‌عمومی‌ها برای پیاده ‏سازی و فرهنگ ‏سازی اقتصاد مقاومتی در صحنه پولی- مالی می‌توانند با برقراری ارتباط دوسویه و اطلاع ‏رسانی صحیح و به‌موقع نقش مؤثری را ایفا نمایند. آنها می‏ توانند با استفاده از ابزارهای اثرگذاری که دارند، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کرده و مخاطبان و مشتریان را با منافع و کارکردهای مثبت بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد کشور و فضای کسب‌وکار آشنا سازند.


مدیر روابط عمومی بانک آینده در پایان تصریح کرد: بهترین شرایط برای ترویج و عمل به قوانین و آیین‏ نامه‏ های مورد نظر، زمانی مهیا خواهد شد که افکار عمومی با درک درست از این قوانین برای پذیرش، رعایت و عمل به آن‌ها، همراه و مجاب شوند و به همین دلیل روابط‌عمومی کارآمد، به‌خوبی می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد مفاهمه و درک متقابل بین سازمان خود و مخاطبان ایفا نماید و بر همین اساس، از طریق برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی و ترغیب و اقناع آن‌ها برای همکاری و سرمایه‌گذاری در راستای اجرای این رویکرد، تأثیرگذار باشد.