شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| تحقق خواستۀ روابط اقتصادی کامل بین ایران و همسایگانِ دور و نزدیک به زمان نیاز دارد تا ضمن معرفی ظرفیتها و خطوط همکاری، کریدورهای موردنیاز بهویژه مسئلۀ رفع تحریم بانکی ایران و آزادی تجارت بین شرکتها فراهم شود.
بهعبارتدیگر به دلیل عدم همراهی آمریکا و متحدانش با این نظم جدید بینالمللی بهراحتی نمیتوان منتظر بهبود اوضاع بود؛ یعنی بایستی در نظر داشت که جبهۀ مقابل از تمام ظرفیتهای خود برای تخریب این نظم جدید استفاده خواهد کرد و با سیاست تشویق و تنبیه گروهی، کشورها را از همکاری با ایران منصرف خواهد کرد.
در این میان هیچ عامل راهبردی بهاندازه رسانهها و البته روابطعمومیها نمیتواند پشتیبان کشور در دوستی و همکاری با همسایگان باشد. لذا ایفای نقش جهادی در مدیریت صحیح رسانهها برای انتقال پیام صلح و دوستی به همسایگان و همچنین معرفی نیازها و ظرفیتهای طرفین؛ عاملی برای اعتباربخشی به اقدامات دولت و روانسازی ارتباط بین ملتها خواهد بود.
همچنین دستگاههای اقتصادی و تجاری بایستی بدانند که در زیر بمباران تحریمها بایستی پرچم تولید، صادرات و همکاریهای بینالمللی را برافراشته نگه دارند و با استفاده از ظرفیت حوزههای روابط عمومی، ضمن تکرار پذیر کردن این موفقیتها، راههای جدیدی را برای غلبه بر تحریمها و تقویت روابط منطقهای ایجاد کنند.
بر این مبنا بایستی واقعبین بود و دانست که روشهای منفعلانۀ قبلی کماکان نمیتواند معجزه کند و لازم است از روشهای خلاقانه و البته فعالتری برای عبور از موانع و رسیدن به همکاریهای جدید استفاده کرد. بهعنوانمثال، نقش روابط عمومیها در تبیین ظرفیتهای همکاری بینالمللی، یک نقش جهادی با چاشنی کارِ مضاعف است.
منبع: فارس
|
نظر بدهید