شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || براساس نظرسنجی جدید Vox Media، 42 درصد از افراد معتقدند که جستجوی گوگل کمتر مفید شده است. همچنین، بیش از نیمی از پاسخدهندگان اعلام کردند که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به جای گوگل و سایر موتورهای جستجو، به جوامع خود متکی هستند.
این نظرسنجی نشاندهنده کاهش اعتماد به موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل است، بهخصوص در میان نسلهای جوان. 61 درصد از نسل Z و 53 درصد از هزارهها از ابزارهای هوش مصنوعی به جای گوگل یا دیگر موتورهای جستجو استفاده میکنند.
در این نظرسنجی، 76 درصد از افراد اعلام کردند که بیش از یک چهارم از نتایج خرید در جستجوی گوگل بهطور آشکار تبلیغاتی یا حمایتی به نظر میرسد، و تنها 14 درصد از این نتایج را “بسیار مفید” توصیف کردند.
همچنین، 66 درصد از پاسخدهندگان گفتهاند که کیفیت اطلاعات جستجو در حال کاهش است و یافتن منابع قابل اعتماد دشوارتر شده است.
ظهور ابزارهای هوش مصنوعی و پلتفرمهای اجتماعی مانند تیکتاک، اینستاگرام و پینترست به شدت توجه کاربران را از موتورهای جستجو منحرف کرده و بسیاری از برندها و بازاریابان در حال تلاش برای تطبیق با این تغییرات هستند.
بر اساس یافتههای نظرسنجی، افرادی که به استفاده از پلتفرمهای جدید روی آوردهاند، به تجربههای معتبرتر و قابل اعتمادتر نیاز دارند که موتورهای جستجو دیگر قادر به تأمین آنها نیستند.
این تغییرات نشاندهنده حرکت به سمت جوامع کوچکتر و تخصصیتر است که تمرکز بیشتری بر تجربیات انتخاب شده دارند. این تغییرات برای آینده اینترنت و استراتژیهای جستجو اهمیت زیادی دارد.
نویسنده: دنی گودوین
تاریخ انتشار: 26 فوریه 2025
منبع انگلیسی: Search Engine Land
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید