نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان راهداری

همزمان با سالروز تأسیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست ویدیو کنفرانس هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومیاین سازمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران و کارشناسان ستادی و استانی روابط‌عمومی برگزار شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| همزمان با سالروز تأسیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست ویدیو کنفرانس هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومیاین سازمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و مدیران و کارشناسان ستادی و استانی روابط‌عمومی برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان و تقدیر از تلاش‌های تمامی کارکنان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای در پیشبرد فعالیت‌های سازمان، اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در دو بخش اساسی مدیریت نگهداری راه‌ها و سیاست‌‌گذاری و مدیریت بخش گسترده حمل و نقل جاده‌ای کشور فعالیت دارد و امید است بتوانیم در راستای تحقق کامل شعار سال‌جاری نام‌گذاری شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و دولت مردمی با عنوان «ایران قوی»، در این سازمان با شعار «تحول، خدمت و رضایت» در سال‌جاری عملکرد موفق و رضایت‌بخشی داشته باشیم.


امانی با بیان این که به رغم محدودیت‌های اعتباری و تحریم‌های اقتصادی همواره در جهت ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌‌ها، خدمات مختلفی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به هموطنان ارایه می‌شود، بیان کرد: تلاش بر این است با مردم و خدمات‌گیرندگان، ارتباط دو سویه و مؤثری برقرار شود و با ایجاد بسترهای ارتباطی و سامانه‌های نرم‌افزاری همچون 141، از پیشنهادها و نظرهای راهبردی مردم و کاربران جاده‌ای بیش از پیش بهره‌گیری شود.


وی خاطرنشان کرد: راهداران و رانندگان با ایثار و فداکاری مشغول خدمت‌رسانی به هم‌وطنان هستند به وی‍ژه رانندگان که جان و سرمایه خودشان را توأمان برای خدمت گذاشتند و این سازمان همواره وظیفه خود می‌داند پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات این عزیزان باشد.

شفافیت و پاسخگویی سریع دو راهبرد اساسی

براساس این گزارش امین کیانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، ضمن تأکید بر وظیفه خطیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نگهداری راه‌ها و مدیریت حمل و نقل کشور، اظهار داشت: روابط‌عمومی‌ها باید در پاسخگویی به مردم پیشتاز باشند و از تمامی ظرفیت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اطلاع‌رسانی سریع و شفاف به مردم و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان بهره‌گیری به عمل آورند.


وی سامانه 141 را یکی از ابزارهای مناسب در حوزه اطلاع‌رسانی دقیق و لحظه‌ای به کاربران جاده‌ای، بیان کرد و افزود: این روند می‌بایست تداوم داشته باشد و علاوه بر این سامانه، از دیگر ظرفیت‌ها از جمله پتانسیل موجود در زمینه تبلیغات محیطی و بیلبوردهای جاده‌ای نیز بهره‌گیری لازم به عمل آید.


کیانی ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای برشمرد و افزود: تغییر رفتار عامل انسانی، نیاز به تغییر باورها و اقناع افکار عمومی دارد که باتوجه به شرایط متفاوت اقلیمی و جوی در استان‌ها، ضروری است برنامه‌های ارتباطی در رسانه‌ها طراحی و اجرا شود.


سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت متناسب‌سازی تکالیف سازمانی با حقوق مردم در راستای شفافیت و سرعت‌بخشی به مطالبات و رسیدگی به حقوق شهروندان دانست و اظهار داشت: نقطه چالش زمانی بوجود می‌آید که بین تکالیف، وظایف و حقوق متصور تناسب نداشته باشد بنابراین وظایف عمده روابط‌عمومی در سازمانها ایجاد این تناسب و تعادل از طریق اطلاع‌رسانی مناسب می‌باشد.


کیانی شفافیت و کارآمدی را دو بال مؤثر هر سازمان برای پاسخگویی به مردم بیان کرد و افزود: به دنبال تأسیس بانک ایده در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا فضای گفت‌وگوی دو سویه با مردم و مخاطبان ایجاد شود.


وی ضرورت شخصیت‌پردازی و ایجاد منزلت اجتماعی برای راهداران و رانندگان تلاشگر که بر مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، یادآور شد و افزود: روابط‌عمومی باید طراح سناریوهای رسانه‌ای باشد و باتوجه به فعالیت‌های اولویت‌دار، مأموریت‌های سازمان مشخص شود و تحقق پیدا کند.


براساس این گزارش، منصور فخاران مشاور ریاست سازمان و مدیر روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، ضمن خیرمقدم به سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و آرزوی توفیق در پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌ها با تشریح اقدامات و فعالیت‌های سازمان در حوزه‌های اطلاع‌یابی، اطلاع‌رسانی، توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی و بهره‌گیری از بازخورد فعالیت‌ها و اطلاع رسانی‌ها، اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های صدا و سیما، ارتباط مؤثر با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی بهینه و سریع اخبار و اطلاعات در این سازمان، از اولویت‌های اصلی برنامه‌های روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌جاری است و تدابیر لازم اتخاذ شده است.


وی به سایر اقدامات در حوزه روابط‌عمومی این سازمان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه آرشیو دیجیتال آنلاین، به‌روزرسانی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد و استان‌ها، تشکیل شورای منطقه‌ای روابط‌عمومی و انتشار نشریه تخصصی و آموزشی راهبران از جمله اقدامات صورت گرفته در سال‌جاری است که در راستای توسعه و ارتقای این اقدامات، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم انجام شده است.