نشست روابط‌عمومی‌های صنعت گاز

رییس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران در نشست آموزشی – هم اندیشی روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور که طی روزهای چهارم و پنجم آبان ماه به میزبانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و در تبریز، برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها نه تنها در مجموعه صنعت گاز بلکه در تمام مجموعه‌های دولتی و خصوصی، از ارکان مدیریتی و تاثیرگذار هستند و به عنوان یک پنجره ارتباطی با ذی‌نفعان برون‌سازمانی، محسوب می‌شوند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| نشست روابط‌عمومی‌های صنعت گاز، زمینه ساز تبادل مهارت، توانایی و دانش روز خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، عباس اعظمی، رییس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران در نشست آموزشی – هم اندیشی روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور که طی روزهای چهارم و پنجم آبان ماه به میزبانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و در تبریز، برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها نه تنها در مجموعه صنعت گاز بلکه در تمام مجموعه‌های دولتی و خصوصی، از ارکان مدیریتی و تاثیرگذار هستند و به عنوان یک پنجره ارتباطی با ذی‌نفعان برون‌سازمانی، محسوب می‌شوند.

اعظمی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نشست‌هایی، خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی یکی ازتخصصی‌ترین بخش‌ها در مجموعه‌های مختلف و سازمان‌های دولتی است و افراد فعال در این حوزه، باید با مجموعه‌ای از وظایف درگیر شده و در عین حال، تخصص‌های متنوع در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

وی افزود: آشنایی با روش‌های نوین تبلیغات، IT، برندینگ، تکریم ارباب رجوع، مسئولیت‌های اجتماعی، رسانه، پژوهش و آینده‌پژوهی تولید محتوا تنها بخشی از مواردی است که هر روابط‌عمومی به آن نیاز دارد.

رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها مشهور به مهمان‌نوازی هستند و در این نشست نیز به وضوح شاهد این مهمان نوازی، سلیقه و خلاقیتی هستیم که مختص این استان و مردم آن است.

اخلاق حرفه‌ای و همدلی سازمانی؛ شرط موفقیت روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور

اعظمی همچنین، در دومین روز از این نشست آموزشی- هم اندیشی، در جلسه پرسش و پاسخ رؤسای روابط‌عمومی و بررسی چالش‌های اجرایی این واحد، ضمن عرض تسلیت حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی کاظم (ع) گفت: اخلاق حرفه‌ای و همدلی سازمانی شرط موفقیت روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور است.

وی افزود: امروزه روابط عمومی‌های سنتی و وظیفه‌محور منسوخ و این حوزه به مراجع تحلیلی با نگاهی غیرانتفاعی و ذینفع محور تبدیل شده که نیازها و دیدگاه های ذینفعان را به عنوان ورودی فرآیندهای اجرایی خود قرار می‌دهند.

رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران تداوم برگزاری نشست‌های علمی- آموزشی روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور را از مهم‌ترین برنامه‌های روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران دانست و اظهار داشت: مرزهای دانش با سرعت در حال جابجایی بوده و استقرار روابط‌عمومی هوشمند، آموزش و توانمندسازی از طریق برگزاری چنین نشست‌هایی، زمینه‌ساز پویایی و انسجام در نیل به اهداف سازمانی خواهد بود.

اعظمی با تأکید بر نگاه اجتماعی و رویکرد جامعه‌محور در ایفای وظایف سازمانی، اظهار داشت: همه ما جزیی از ساختار کل جامعه هستیم، بنابراین لازم است با احترام به دیدگاه‌ها و بهره‌گیری از شیوه‌های اثربخش در ارتقای فرهنگ سازمانی و نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای تلاش تا با هر ملیت و قومیتی، دست در دست هم در مسیر آبادانی ایران حرکت کنیم.

وی استفاده از روش‌های نوین در اطلاع‌رسانی را لازمه بهبود روابط عمومی‌ها دانست و گفت: توسعه تعاملات با رسانه‌های سراسر کشور، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که باید به آن بهایی ویژه داد.

گفتنی است، نشست آموزشی – هم‌اندیشی روابط عمومی‌های صنعت گاز کشور روزهای 4 و 5 آبان‌ماه با حضور روابط عمومی‌های شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها و مناطق عملیاتی انتقال گاز در تبریز برگزار شد.