شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: روابط عمومی باید به دور ازجناح بندی های سیاسی در راستای جلب اعتماد شهروندان حرکت کند.
به گزارش شارا، عباس زارع در نشست روابط عمومی های مجموعه مدیریت شهری که به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهارکرد: عدم اعتماد شهروندان به مجموعه مدیریت شهری باعث بالا رفتن هزینه های شهر می شود.
وی با بیان اینکه با روابط عمومی باید به صورت علمی و ویژه برخورد شود، تصریح کرد: ایجاد ارتباط و رابطه معمول و منطقی بین شهروندان و مدیریت شهری بسیار مهم و اساسی است که این وظیفه بر عهده روابط عمومی است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج، خلاقیت و نوآوری را لازمه کار روابط عمومی عنوان کرد و افزود: روابط عمومی کارآمد و پویا به خلاقیت و نوآوری وابسته است و این مهم باید در روابط عمومی بخش های مختلف شهرداری مد نظر قرار گیرد.
به گفته زارع، با استفاده از روش های بهبود ارتباط با شهروندان می توان حس تعلق مردم به شهرداری و شهر را افزایش داد و همه روابط عمومی ها باید در این زمینه تلاش کنند.
وی بیان کرد: امروز مسائل جامعه با راهحل های گذشته قابل حل نیست، از این رو نیاز به خلاقیت و نوآوری در همه عرصه ها داریم که باید در همه بخش ها به ویژه روابط عمومی ها دنبال شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه خلافیت یکی از ویژگیهای روابط عمومی توسعه یافته است، یادآور شد: تعهد سازمانی موضوع بسیار مهمی است که در روابط عمومی ها باید به آن توجه شود.
زارع تاکید کرد: امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصری مهم در ارتقا و پیشرفت مدیریت شهری جایگاه ویژهای دارد و بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمییابد.
رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج گفت: مهمترین وظیفه روابط عمومیها بیان رویکردها و بیان سیاست های سیستم اجرایی و انتقال آن به شهروندان است.
رحیم خستو در نشست روابط عمومیهای مجموعه مدیریت شهری که به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با اشاره به جایگاه سازمانی روابط عمومی اظهار کرد: در چارت سازمانی، بعد از هیات مدیره یا رییس، روابط عمومی و بعد ازآن معاونتها قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه دانش روابط عمومی طی دهههای قبل حرکت رو به جلویی داشته، ادامه داد: دانش روابط عمومی طی 100 سال اخیر فرازو نشیبهای زیادی را طی کرده و توانسته خود را با نیازهای روز همگام کند.
این مسئول با بیان اینکه علی رغم تحولات اخیر روابط عمومیها همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: باید نگاه یک سویه و صرف تبلیغاتی از روی روابط عمومی برداشته شود چون این نگرش کارکرد اصلی این بخش را با چالش مواجه میکند.
این مسئول خاطر نشان کرد: روابط عمومی ابرازی دارد که با استفاده از آنها میتواند در مسیر اهداف تعیین شده خود به درستی گام بردارد.
وی ابراز کرد: یکی از این ابراز هنر است چون زبان و بیان هنری گویای بسیاری از مسائل است و روابط عمومیها از طریق آن به راحتی میتوانند با جامعه هدف ارتباط برقرار کنند.
وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات یک سویه نیست، توضیح داد: شهروندان مصرف کننده یک سویه تبلیغات روابط عمومیها نیستند و قرار نیست هر چیزی که از این درگاه تولید میشود را هضم کنند.
خستو خاطر نشان کرد: بدون شک نگاه یک سویه به شهروندان تبعات و نتایج خاص خود را دارد که یکی از آنها این است که شهروندان خود را همگام با مدیریت شهری و کنار این مجموعه نمی بینند.
رییس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج گفت: شهروندان به عنوان یکی از مخاطبان روابط عمومی ولی نعمت همه کسانی هستند که در سازمان و ادارات مختلف مشغول به کارند و به دنبال این هستند که عملکرد و تلاشهای آنها دیده شود.
خستو ابراز کرد: اگر مدیر سازمانی به دنبال جذب نظر و همسویی شهروندان است، باید در مرحله اول جایگاه روابط عمومی خود را به رسمیت بشناسد.وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر جایگاه واقعی روابط عمومی تبیین نشده و اغلب این مجموعه را به عنوان عنصری تبلیغاتی می بینند یا کارکرد آن را تا حد تشریفات صرف پایین می آورند.
عضو شورای شهر کرج افزود: مهمترین وظیفه روابط عمومیها بیان رویکردها و بیان سیاست های سیستم اجرایی و انتقال آن به شهروندان است.
خستو توضیح داد: برخی مواقع مدیران تلاش میکنند ولی شهروندان آنها را نمی بینند چون سیاست های کلان آنها در راستای درخواست و نیاز مردم نیست.
این مسئول با اشاره به این اینکه روابط عمومی ها می توانند فاصله بین مدیران و شهروندان را کم کنند اضافه کرد: روابط عمومی می تواند تعامل دوسویه بین مدیران و شهروندان را ایجاد کند.
وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باشناخت ارزش ها، دغدغه ها و روانشناسی جامعه مخاطب می تواند جایگاه سازمانها را در ذهن مخاطبان تثبیت کنند.
وی در پایان گفت: اگر به دنبال پویایی روابط عمومیها هستیم باید این بخش را به امکانات و زیرساختهای روز مجهز کنیم و به دنبال به روز رسانی دانش و مهارت پرسنل این بخش باشیم.
|
نظر بدهید