با توجه به افزایش 18 درصد تبلیغات اینترنتی در نیمه اول سال به 20.
نشریه تایم به طور چشمگیر آگهی های محلی اش را گسترش می دهد
نویسنده: کیت جی. کلی
نشریه تایم بومی می شود: تبلیغات بومی «حوزه جدید جویندگان طلا» است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– مدیر عامل شرکت «جو ریپ» در نظر دارد تا به طور چشمگیری کسب و کار مربوط به آگهی های بومی خود را افزایش دهد و به همین منظور درخواست پیشنهادی برای یافتن شریک مناسب ارسال کرده است که به او برای افزایش آگهی های جدید بومی خود را در طیف گسترده ای از سامانه ها کمک کند.
تبلیغات بومی- یا بلند مدت به صورت محتوای حمایت شده توسط تبلیغ کننده پرداخت می شود اما در ظاهر مشابه بخشی از یک محتوای سردبیری بومی به نظر می رسد- که امروزه از این نوع آگهی در دنیا بسیار زیاد به کار می رود.
با توجه به کاهش تمایل به تبلیغات چاپی آگهی های استاندارد وب سایت ها، رسانه ها و مدیران تبلیغات تحت فشار فوق العاده ای برای توسعه محتوا برای یک حوزه در حال ظهور هستند که به نظر می رسد مشتریان به آن علاقه بیشتری دارد.
کریستوفر گریوز، مدیر عامل شرکت جهانی روابط عمومی اوگیلوی، اخیرا در انجمن شرکت های روابط عمومی گفت: تبلیغات بومی «حوزه جدید جویندگان طلا» است. او همچنین افزود: مبلغان امروزه به این نتیجه رسیده اند که مشتریان امروزه از «بنر کور» رنج می برند.
گریوز در کنفرانس روابط عمومی بومی امریکا گفت: «یک درمان واقعی برای بنر کور وجود دارد و آن درمان به وسیله نوع جدیدی از تبلیغات به نام تبلیغات بومی، روزنامه نگاری برند، یا خبرنگاری علامت تجاری است. این ها مواردی هستند که ما را از قالب های سنتی تبلیغات دور کرده و محتوا را جایگزین تبلیغات می کنند.»
با توجه به افزایش 18 درصد تبلیغات اینترنتی در نیمه اول سال به 20.1 بیلون دلار رسید. نمایش آگهی وب، که برای 30 درصد از کل، تنها با 9 درصد افزایش به 6.1 بیلیون دلار رسید.
این گروه هنوز به میزان دقیقی از اینکه چقدر صرف تبلیغات بومی در بخش خواهد شد نرسیده اند زیرا این مساله بسیار جدید است و توافقات در این زمینه به اندازه کافی روشن نیست. از موسسه پژوهش اشتغال انتظار می رود که به زودی مقالاتی در زمینه تبلیغات بومی منتشر کند که می تواند این مساله را روشن تر کند.
در همین حال، شرکت تحقیقاتی ای مارکتر تخمین می زند تبلیغات بومی می تواند در عرض سه سال به صنعتی با بالغ بر 1.8 بیلیون دلاری تبدیل شود.
بخش مشکل شکاف میان دولت و کلیسا است. ویراستاران در تایم پس از نسخ ریپ که جایگاه سردبیر را به رئیس دفتر محتوا تقلیل داد، بسیار عصبی هستند.
در حالی که ای مساله به عنوان «حمایت از محتوا» نشان داده شده تجارب بومی بایستی به ویژه آینه از نما و احساسی باشد که کاربران با آن با روشن بینی در هنگام مشاهده هر بخش از محتوا، ارتباط برقرار کرده و وارد تعامل شوند لذا تایم برای پیشنهاد که اولین بار با یادداشتی در رسانه هفته گذشته منتشر شد،درخواستی را مطرح کرده است.
«بازفید»، شرکت دیجیتال شناخته شده ای برای یادداشت های کوتاه خود و عکس های زیبای حیوانات خانگی اش، امسال سود سرشاری را دریافت کرده که تقریبا همه این درآمد ناشی از تبلیغات بومی آن است.
اریک هریس، معاون اجرایی عملیات و عضو هیئت مشاوره در شورای شرکت های روابط عمومی، گفت: این شرکت 700 برنامه مشابه در سال گذشته برگزار کرده است.
وی گفت: «هر کدام از این برنامه ها به تبلیغات بومی اختصاص داشته است.»
جنرال الکتریک یکی از اولین شرکت هایی بود که از این قالب بازفید استقبال کرده است که یادداشت های درباره این شرکت درباره هواپیمایی پاریس نشان می دهد که هرگز توربین های جی ای هواپیما به طور اختصاصی ساخته نشده است.
لوئیس دی ورکین، کارمند ارشد محتوا در فوربس، گفت: این شرکت از ماه سپتامبر تاکنون 1200 مورد از برنامه های تبلیغات بومی را به عنوان بخشی از قالب صوتی برند اجرا کرده است، که حامیان میان 50000 تا 70000 دلار برای سه ماه تعامل پرداخته اند.
دی ورکین در شورای شرکت های روابط عمومی گفت: «بیش از یک میلیون تعامل اجتماعی برای این یادداشت ها، توییت ها، ریتوییت ها، لایک ها و… به وجود می آید.»
وی تخمین زد در سال جاری حدود 20 درصد از منافع تبلیغات شرکت ها از طریق تبلیغات بومی به 30 درصد در سال آینده افزایش یابد.
تایم در این بازی بسیار آرام پیش رفته است اما درخواست برای پیشنهاد تصویری واضح و زیبا ارائه از جائی که غول های انتشاراتی آینده در آینده پیش رو دارند نشان می دهد.
اینکه او دنبال شریک می گردند که داستان ها، ویدئو، گالری های عکس، فهرست ها، اینفوگرافیک ها، دستورالعمل ها، بوتیک ها، بازی ها، مسائل بی اهمیت، آزمون ها، نظر سنجی ها، مراکز محتوا و ابزارهای سفارش تعاملی را ایجاد کند.
مردم و سرگرمی هفتگی در میان اولین سایت تایم خواهند بود که متعلق به سیستم جدید است.
منبع: http://nypost.com/2013/11/28/time-inc-to-dramatically-expand-native-ad-business/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید