نخستین همایش مشترک روسای بازاریابی و روابط‌عمومی بانک سینا؛ آغاز نظام جامع بازاریابی و تمرکز بر تجربه مشتری
بانک سینا در نخستین همایش مشترک روسای دوایر بازاریابی و روابط‌عمومی، از اجرای نظام جامع بازاریابی با تمرکز بر تجربه مشتری، شخصی‌سازی خدمات و هم‌افزایی واحدها خبر داد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدیرعامل بانک سینا، در نخستین همایش مشترک روسای دوایر بازاریابی و روابط‌عمومی در تهران با بیان اینکه بازاریابی و روابط عمومی دو بازوی مکمل در تحقق اهداف بانک هستند، از اجرای نظام جامع بازاریابی به‌عنوان نقشه راه جدید بانک سینا در مسیر تعامل مؤثر با مشتریان و توسعه کسب‌وکار یاد کرد.

دکتر علی ابدالی با اعلام آغاز اجرای نظام جامع بازاریابی در بانک سینا گفت : بازاریابی مأموریت همه کارکنان است و هر واحد باید با نگاه کسب‌وکاری به وظایف خود، در جذب مشتری و ارتقای خدمات نقش مؤثر داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، دکتر ابدالی، با اشاره به ضرورت وجود چنین نظامی در ساختار بانک سینا گفت: نظام جامع بازاریابی که خلاء آن در بانک مشهود بود، طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی افزود : دو موضوع کلیدی که باید در بانک سینا تقویت شود، مستندسازی و تحلیل است؛ این دو عامل نقش مهمی در بهبود تصمیم‌گیری‌ها و توسعه فعالیت‌های بازاریابی دارند.

دکتر ابدالی با تأکید بر هم‌افزایی میان واحدهای بازاریابی و روابط عمومی افزود: این دو واحد اگرچه مأموریت‌های متفاوتی دارند، اما در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنند. روابط عمومی وظیفه دارد تصویر مثبت بانک را در ذهن جامعه و مشتریان ایجاد کند و مسیر را برای بازاریابی هموار سازد. بازاریابی نیز باید از این مسیر برای معرفی و فروش خدمات و محصولات استفاده کند.

مدیرعامل بانک سینا گفت: بازاریابی و روابط عمومی هر دو علم هستند، اما موفقیت در آن‌ها نیازمند هنر تعامل و شناخت درست از مخاطب است.بازاریابی علم است و هنر.علم دانستن و هنر به کار بستن.

وی در ادامه به روند شکل‌گیری بازاریابی در نظام بانکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از دهه ۸۰ بخش بازاریابی در بانک‌ها پدیدار شد؛ ابتدا در بانک‌های خصوصی و سپس در دهه ۹۰ در بانک‌های دولتی و بزرگ نیز گسترش یافت.

مدیرعامل بانک سینا در پایان خاطرنشان کرد: نظام جامع بازاریابی باید همانند فانوسی در دریا، مسیر حرکت شعب را روشن کند، اهداف را مشخص سازد و به کارکنان امکان دهد تا با کمترین هزینه، بیشترین اثربخشی را به دست آورند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی و بازاریابی نیز باید نقش هدایت‌گر خود را در مناطق و شعب به‌درستی ایفا کنند.

رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا در نخستین همایش مشترک رؤسای دوایر بازاریابی و روابط‌عمومی مناطق تاکید کرد:
ضرورت تمرکز بر تجربه مشتری و شخصی‌سازی خدمات بانکی برای موفقیت در عملکرد

رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا، در نخستین همایش مشترک رؤسای دوایر بازاریابی و روابط عمومی مناطق، بر اهمیت شناخت تجربه مشتری به‌عنوان محور اصلی بازاریابی نوین تأکید کرد.

 دکتر محسن خدابخش، با اشاره به نتایج تحقیقات مؤسسه مکنزی در سال ۲۰۲۳ در خصوص تجربه مشتری اظهار داشت: تجربه مشتری دیگر یک مزیت رقابتی نیست، بلکه شرط بقا در صنعت بانکداری مدرن است. بررسی ۱۵۰ بانک جهانی نشان می‌دهد بانک‌هایی که در شاخص تجربه مشتری عملکرد مطلوب‌تری دارند، تا ۳۰ درصد درآمد بیشتر و وفاداری بالاتری از سوی مشتریان کسب کرده‌اند.

دکتر خدابخش در ادامه با اشاره به مطالعات سال ۲۰۲۲ افزود: پس از هر بحران مالی، اعتماد عمومی به نهادهای مالی کاهش می‌یابد و بازگشت این اعتماد تنها از مسیر آموزش مالی ممکن است.

وی افزود: ۶۸ درصد مشتریان اعلام کرده‌اند در صورتی‌که بانک‌ها در تصمیم‌گیری‌های مالی آن‌ها نقش مشاوره‌ای داشته باشند، تمایل بیشتری به استفاده از خدمات بانکی دارند.

رییس هیئت‌مدیره بانک سینا خاطرنشان کرد: این تحقیق نشان داده بانک‌هایی که محتوای آموزشی تولید می‌کنند، تا ۴۰ درصد نرخ تعامل دیجیتال بالاتری دارند.

رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحلیل داده و شخصی‌سازی هوشمند، کلید موفقیت بانک‌هاست. ۹۱ درصد مشتریان جهانی تأکید کرده‌اند شخصی‌سازی پیشرفته، نقش مستقیمی در افزایش وفاداری و رضایت آن‌ها دارد.

وی افزود: آینده بانکداری در تعدد ابزارها و محصولات نیست، بلکه در ارائه محصول درست، در زمان درست و برای مشتری مناسب است. نسل جوان به‌ویژه زیر ۳۰ سال، به‌دنبال سرعت، سادگی و تجربه شخصی‌سازی‌شده‌اند؛ اگر بانک‌ها با نسل Z ارتباط مؤثر برقرار نکنند، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد سهم بازار خود را از دست خواهند داد.

دکتر خدابخش در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به سه موج تحول در کسب‌وکار گفت: موج نخست شامل پیشگامان ریسک‌پذیر است، موج دوم پیروانی که از تجربه بازار استفاده می‌کنند و موج سوم کسانی که به اجبار فناوری وارد می‌شوند و تنها به بقا می‌اندیشند.

وی در ادامه افزود: بانک سینا با تکیه بر موج اول و دوم، قصد دارد با تقویت دانش بازاریابی و توسعه محصول، عملکرد شعب کمتر فعال را بهبود بخشد.

گفتنی است نخستین همایش مشترک روسای دوایر بازاریابی و روابط‌عمومی بانک سینا با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل و جمعی از مدیران و روسای ادارات طی روزهای 10 و 11 آبان ماه در تهران در حال برگزاری است

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

برای اطلاعات بیشتر درباره روابط عمومی و اخبار سازمان‌های مختلف، می‌توانید به وبسایت شارا مراجعه کنید.

انتهای پیام/