شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نتیجه یک پژوهش جدید نشان میدهد که تمرکز رسانهها اغلب بر نتایج بلندمدت تغییرات اقلیمی است و این موضوع میتواند حساسیت مردم نسبت به فجایع زیستمحیطی را کاهش داده و نتیجه عکس دهد.
بر اساس گزارشی که پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس روز یکشنبه سوم اردیبهشت منتشر کردند، نحوه پوشش بحرانهای اقلیمی در رسانهها به بیتفاوتی و انکار این بحرانها منجر میشود.
به گفته محققان، تمایل رسانهها به پوشش تهدیدات در مقیاس بزرگ که مربوط به آینده دور است و از طرفی ایجاد ترس میکند، باعث میشود عموم مردم این مشکلات را نادیده بگیرند و دنبال اطلاعاتی باشند که کمتر آنها را دچار دلهره میکند.
بهگفته یکی از محققان پژوهش اخیر اگر پوشش رسانهای تغییرات اقلیمی طوری باشد که مشکلات همراه با راهحل ارائه شود، الهامبخش میشود و به همین خاطر رسانهها باید در پوشش مسائل مربوط به بحران اقلیمی «راهحل محور» برخورد کنند و تلاش کنند نشان دهند تغییرات آب و هوایی پیامدهای مستقیمی بر سبک زندگی، محیط اطراف یا امور مالی ما دارد./ فردا
|
نظر بدهید