شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- به اشتراک گذاری محتوا در سراسر بسترهای متنوع رسانه اجتماعی بخشی از زندگی متخصصان روابط عمومی است. اما همه بسترهای رسانه ای اعتبار برابر ندارند. با وجود محبوبیت میان کاربران، بسترهای اساسی برای متخصصان ارتباطگری که از آن برای مقاصد کسب و کار استفاده می کنند متفاوت است.
با توجه به این امر، پی آر نیوز و سیزن تاملی را در باب «کیفیت رسانه اجتماعی برای متخصصان روابط عمومی» در قالب پیمایش انجام دادند که از میان افراد جامعه ارتباطی انجام شده و طی آن درک می شود که استفاده از کدام بستر رسانه اجتماعی امروز بیشتر صورت می گیرد. و موفقیت این بسترها را نسبت به یکدیگر ارزیابی می کند و به کدام منبع اطلاعاتی بیشتر می توان تکیه می شود.
با یک حاشیه باریک، متخصصان روابط عمومی که در این پیمایش شرکت کردند بیان نمودند که از فیسبوک بیشتر از توییتر به نفع فعالیت های مشتریان خود استفاده می کنند. این نسبت 87.6 در مقابل 85.1 است. بعد از فیسبوک و توییتر، لینکداین و یوتیوب بیشترین کاربرد را میان کارگزاران و متخصصان روابط عمومی داشت. اما میان استفاده از بسترهای رسانه اجتماعی و نرم افزارهای کاربردی افت زیادی وجود دارد که می توانید آن را در نمودار زیر مشاهده کنید.
نتایج کامل این پیمایش در اجلاس رسانه اجتماعی که در 3 ژوئن 2014 در نیویورک برگزار می شود ارائه می شود.
می توانید برایان گرین را در توییتر پیگیری کنید: @bwilliamgreene
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/05/22/pr-news-survey-which-social-media-platforms-do-you-use/?hq_e=el&hq_m=2889637&hq_l=9&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید