شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– روش رایج و بسیار متداول، نامه است، هم توسط ادارهی پست و هم توسط شرکت های خصوصی مانند فدرال اکسپرس[1] ، دی اچ ال[2].
در واقع، تحقیقات نشان میدهد که سردبیران و روزنامه نگاران هنوز اطلاعاتی را که روی کاغذ برایشان ارسال میشود، ترجیح میدهند. یک مطالعه ای که از 1100 روزنامه نگار به وسیله دیتون[3]، اوهیو[4] و مؤسسات روابط عمومی تهیه شده نشان میدهد که 74 درصد از پاسخ ها اسنادی بوده که به صورت نامه پست میشده است.
در تحقیق دیگری که توسط کانون روابط عمومی کانزاس سیتی صورت گرفته نشان میدهد که روزنامه نگاران ترجیح میدهند، مقالات را از طریق نامه یا پست الکترونیکی و یا دیگر فناوری های جدید دریافت کنند. در تحقیق دیگری که توسط روزنامه نگاران فلوریدا انجام شده دریافته اند که 55 درصد ترجیح میدهند که اطلاعات را از طریق نامه دریافت کنند.
مهم آن است که مقالات را از طریق پست سفارشی بفرستیم. فرستادن مقالات از طریق پست معمولی قابل قبول نمیباشد.
بسیاری از سازمان ها از خدماتی مانند فدرال اکسپرس برای پست نامه استفاده میکنند.
فرستادن نامه را میتوان از طریق یک سازمان انجام داد. آن چه شما به آن نیاز دارید یک فهرست خوب نشانی، پاکت و برچسب های مناسب و راهی برای رسیدن به اداره پست است. اگر نامه راصبح بفرستید، خیلی بهتر است، زیرا تا ساعت کاری روز بعد به دست آنها میرسد. نامه هایی که به صورت شهری فرستاده میشوند دو یا سه روزه به مقصد میرسند. اگر مقالات خود را به یک رسانه بین المللی میفرستید بهتر است از راه دیگری مانند دورنگار، خدمات الکترونیکی و یا پست الکترونیکی نیز استفاده کنید.
[1] – Federal Express
[2] – DHL
[3] – Day ton
[4] – Ohio
|
نظر بدهید